ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری

ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری
پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
 لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری
دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری
مبانی نظری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری
اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اندیشمندان

رفتن به سایت اصلی

دانلود تحقیق رشته مدیریت

ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری

 

 

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه مختلف و دلایل حرکت سازمانها به سوی آن 

 

 

هدف از این تحقیق بررسی ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری بصورت کامل و جامع می باشد .

 

مقدمه
با گذر از اقتصاد سنتی و شدت یافتن رقابت در ابعادی نوین، مشتری به عنوان کسی که سازمان مایل است با ارزش هایی که می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد، به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیت های سازمان ها درآمده است، به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمان ها در گروه شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود بیان می شود. از طرفی پیشرفت ارتباطات، تکامل عصر اطلاعات، و ظهور ابزارهای جدید ارتباطی، سازمان ها را با انبوهی از مشتریان متفاوت، آنها را با گزینه های انتخابی بسیاری مواجه ساخته است که نتیجه آن اختیار بیش تر مشتریان و بی ثباتی بازار است.

 

در این میان اندیشمندان مدیریت و بازاریابی، نسخه حفظ مشتری و شیوه های صحیح ارتباط با آن ها را تحت عنوان مدیریت ارتباط با مشتری تجویز نموده اند که بطور جدی از سال 1993 توسط تام سیل مطرح و وارد حوزه عمومی گردید. در ساده ترین بیان، مدیریت ارتباط با مشتری، قرار دادن مشتری در قلب کسب و کار و بالاترین درجه اهمیت می باشد. در کشور ما نیز هر چند با تاخیراتی نسبت به اقتصاد جهانی، طی سال های اخیر مباحث مشتری گرایی جای خود را در روابط بین مردم با سازمان ها و روابط دولت با مردم باز کرده و لزوم توجه و ارضای نیازها و خواسته های مشتریان به شکلی جدی حس شده است

 

.

 ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری مفهومی است که ریشه در فناوری اتوماسیون فروش و عملیات مرکز فراخوان دارد و از اواسط دهه 1990 وجود داشته است. در آن زمان، مدیریت ارتباط با مشتری از ادغام داده های مشتری از طریق قسمت فروش با تعاملات مرکز فراخوان بوجود آمد که منجر به تعاملات غیر رسمی بیشتری با مشتری گردید. این مفهوم، بوسیله سازمان های استفاده کننده و ادغام های سریع انتشار یافت و موجب برانگیختن فروشندگان نرم افزار شد که همگی مدعی بودند یک مجموعه منسجم از توانایی هایی دارند که به عنوان مدیریت ارتباط با مشتری شناخته شد.

 

پیش از این، بازاریابی رابطه مند در صدد بود که اطلاعاتی را در مورد ترجیحات و علایق مشتریان که در پایگاه های داده ای ذخیره شده بود به دست بیاورد. این موضوع به شکل بازاریابی «نفر به نفر»3 پدیدار شد که اشاره به فرآیند و تعاملات از طریق شرکت هایی که به ایجاد پیشنهادات همسوتر با خواسته مشتریان می پرداختند داشت. از این رو مدیریت ارتباط با مشتری به منظور برقراری امنیت و مدیریت روابط نفر به نفر و ایجاد یک رابطه سودمند و بلند مدت با مشتریان توسعه پیدا کرد. در مجرایی موازی، ابزارهای مبتنی بر اینترنت مانند بازرگانی الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی و ارتباطات نفر به نفر به وجود آمده  و رشد کردند. با دارا بودن این تکنولوژی های جدید، این محصولات، خارج حوزه مدیریت ارتباط با مشتری به رقابت برخیزیدند و به بازرگانی الکترونیکی رسیدند.

 

هنگامی که مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری و بازرگانی الکترونیکی با یکدیگر ادغام شدند باعث شد در مدت زمان کوتاهی، مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر سر زبان ها بیفتد. به طور مشابه، سيستم مديريت تجاري يكپارچه  تشخیص دادند که در دیدگاه 360 درجه ای به مشتری (یعنی دیدگاهی جامع) مجبورند که انتقال داده ها را در نظر بگیرند، بنابراین آنها یک بسته کامل نرم افزاری با توانایی های مدیریت ارتباط با مشتری را توسعه دادند. از دیدگاه تکنولوژیکی، مدیریت ارتباط با مشتری شامل مجموعه ای از کاربردها است که خواسته ها و نیازهای نقش های مواجه با مشتری را مورد توجه قرار می دهد که منجر به تغذیه یک پایگاه داده ای همگانی و مشترک که بوسیله ابزارهای تجزیه و تحلیل تجاری مورد حمایت قرار می گیرد می شود.( اوسرانکو و بنانی   143،2007)

 

 

 

 

 

فهرست
 ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری    3
2-14-1- مقدمه    3
2-14-2- دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با مشتری    3
2-14-3- مفهوم مشتری    5
2-14-3-چرخه زندگی مشتری    6
2-14-4-روند های ارتباط با مشتریان    7
2-14-5- پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری    9
2-14-6- ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری    10
2-14-7- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری    12
2-14-8- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اندیشمندان    12
اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه بارنت    12
2-14-9- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر نول    13
2-14-10- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر سویفت    13
2-14-11- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه گالبریث و راجرز    14
2-14-12- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر کالاکوتا و رابینسون    15
6- منابع    16

 

  • عوامل تشدید مجازات و تقسیم بندی و سیر تحول هر یک از عوامل در طول قانونگذاری کیفری ایران

    عوامل تشدید مجازات و تقسیم بندی و سیر تحول هر یک از عوامل در طول قانونگذاری کیفری ایران عوامل تشدید مجازات عوامل تشدید کننده مجازات تکرار جرم و تشدید مجازات عوامل عمومی تشدید مجازات پایان نامه درباره تشدید مجازات سیر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض زناشویی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض زناشویی مبانی نظری تعارض زناشویی فصل دوم پایان نامه تعارض زناشویی دانلود مبانی نظری تعارض زناشویی پیشینه تحقیق تعارض زناشویی پیشینه داخلی تعارض زناشویی پیشینه خارجی تعارض زناشویی پیشینه پژوهش تعارض زناشویی پیشینه تحقیق…

  • فصل دوم پایان نامه روانشناسی با موضوع شادکامی

    فصل دوم پایان نامه روانشناسی با موضوع شادکامی کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق شادکامی پیشینه ی تحقیق شادکامی پیشینه پژوهش شادکامی دانلود پایان نامه شادکامی پایان نامه های شادکامی پایان نامه در مورد شادکامی مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی…

  • پروپوزال بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی

    پروپوزال بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد مالی…

  • جزوه تئوری حسابداری دکتری

    جزوه تئوری حسابداری دکتری کلمات کلیدی : جزوه تئوری حسابداری دکتری رفتن به سایت اصلی جزوه تئوری حسابداری دکتری به تعداد 129 صفحه pdf مناسب اساتید و همچنین جمع بندی و مرور سریع ایام امتحانات   سر فصل مباحث جزوه…

  • بررسی راهکارهای متفاوت بهسازی خاک در ایران

    بررسی راهکارهای متفاوت بهسازی خاک در ایران بهسازی خاک خاک مساله دار روش های مختلف بهسازی خاک بررسی راهکارهای متفاوت بهسازی خاک در ایران روش های بهسازی خاک های مشکل آفرین روش های بهسازی خاک مساله دار دانلود پایان نامه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت معلمین

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت معلمین کلمات کلیدی : مبانی نظری اوقات فراغت معلمین دانلود مبانی نظری اوقات فراغت معلمین پیشینه تحقیق اوقات فراغت معلمین دانلود پیشینه تحقیق اوقات فراغت معلمین پیشینه داخلی اوقات فراغت معلمین پیشینه خارجی…

  • پرسشنامه سبک های هویتی برزونسکی با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه سبک های هویتی برزونسکی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه هویت پرسشنامه ابعاد هویت پرسش نامه سبک هویت برزونسکی تفسیر پرسشنامه سبک هویت برزونسکی دانلود آزمون سبک هویت 40 سوالی تفسیر آزمون سبک هویت 40…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه 64 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه 64 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه صنعت بیمه مبانی نظری صنعت بیمه پیشینه تحقیق صنعت بیمه پیشینه داخلی صنعت بیمه پیشینه خارجی صنعت بیمه پیشینه پژوهش صنعت بیمه پیشینه نظری…

  • معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی انگلیس

    معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی انگلیس حق استرداد در بیع مشروط پایان نامه معاملات با حق استرداد معاملات با حق استرداد در حقوق انگلیس ماهیت معاملات با حق استرداد ضمانت اجراهای قراردادی در حقوق انگلیس مکانیسمهای استرداد در…

  • پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت

    پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت سیستم های حسابداری مدیریت تحقیق سیستم های حسابداری مدیریت مقاله سیستم های حسابداری مدیریت مسیرهای جریان اطلاعات در سیستم های اطلاعاتی حسابداری ویژگی های سیستم بودجه برای عملکرد مناسب سیستم…

  • ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی

    ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی ابعاد کارآفرینی سازمانی ابعاد فرهنگ سازمانی ابعاد مختلف فرهنگ سازمانی مدل هاي فرهنگ سازماني انواع مدل های فرهنگ سازمانی مدل های مختلف فرهنگ سازمانی مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی…

  • بررسی ماهیت وقف و موقوفه در فقه امامیه و حقوق ایران

    بررسی ماهیت وقف و موقوفه در فقه امامیه و حقوق ایران دانلود تحقیق وقف تاریخچه وقف شرایط موقوفه در فقه امامیه شرایط موقوفه در حقوق ایران ماهیت وقف از دیدگاه فقه امامیه ماهیت وقف از دیدگاه حقوق ایران دانلود تحقیق…

  • فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش مشتری

    فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش مشتری کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش مشتری فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت فصل سوم پایان نامه…

  • پروتکل درمانی آموزش مادران براساس نظریه دلبستگی

    پروتکل درمانی آموزش مادران براساس نظریه دلبستگی کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پروتکل درمانی آموزش مادران پکیج درمانی آموزش مادران پروتکل درمانی کاهش اضطراب کودکان پروتکل درمانی آموزش مادران براساس نظریه دلبستگی پروتکل درمانی آموزش مادران…

  • پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیاسن ترجمه دکتر وحید محمودی

    پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیاسن ترجمه دکتر وحید محمودی کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیا سن ترجمه دکتر وحید محمودی پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی آمارتیاسن…

  • پاورپوینت آشنایی با سیستم واردات، صادرات

    پاورپوینت آشنایی با سیستم واردات، صادرات کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با سیستم واردات، صادرات سیستم واردات، صادرات تحقیق سیستم واردات، صادرات مقاله سیستم واردات، صادرات واردات، صادرات راههاي واردات كالا مدارک جهت ترخيص کالا اسناد و مدارک جهت ترخيص…

  • پاورپوینت بررسی مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی مسافر

    پاورپوینت بررسی مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی مسافر کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی مسافر مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی مسافر احکام قرارداد حمل و نقل دریایی مسافر ماهیت حقوقی قرارداد حمل و…

  • مطالعه و مقایسه رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بستدار با مدلسازی کامپیوتری با استفاده از نرم افزار آباکوس

    مطالعه و مقایسه رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بستدار با مدلسازی کامپیوتری با استفاده از نرم افزار آباکوس ستونهای I شکل ستونهای بست دار رفتار هیسترزیس ستونهای فولادی رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل رفتار هیسترزیس ستونهای بست دار بررسی…

  • خصیصه های قاچاق انسان و بررسی مفاهیم مرتبط و مشابه به آن

    خصیصه های قاچاق انسان و بررسی مفاهیم مرتبط و مشابه به آن قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی تحقیق در مورد قاچاق قاچاق انسان در حقوق بین الملل پایان نامه قاچاق انسان تعریف قاچاق انسان قاچاق انسان چیست مفاهیم مرتبط…

  • پاورپوینت توليد دركلاس جهاني

    پاورپوینت توليد دركلاس جهاني دانلود رایگان پاورپوینت تولید در کلاس جهانی پاورپوینت تولید در کلاس جهانی تحقیق تولید در کلاس جهانی مقاله تولید در کلاس جهانی تولید در کلاس جهانی چه معنایی دارد تولید در کلاس جهانی تولید در کلاس…

  • اثر ثبت بر وضعیت حقوقی شركت‌های تجاری

    اثر ثبت بر وضعیت حقوقی شركت‌های تجاری نظام حقوقی ایران مبانی قانونی ثبت شركت‌ها وضعیت حقوقی شركت‌های تجاری دانلود مقاله اثر ثبت بر وضعیت حقوقی شركت‌های تجاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

  • پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع بازارهای کارآی اوراق بهادار

    پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع بازارهای کارآی اوراق بهادار کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری مالیتألیف ویلیام اسکات ترجمه دکتر علی پارسائیان پاورپوینت بازارهای کارآی اوراق بهادار پاورپوینت فصل چهارم…

  • پرسشنامه علل تاثیرگذار بر حس تعلق مکانی ساکنین در سکونتگاههای رسمی و غیررسمی

    پرسشنامه علل تاثیرگذار بر حس تعلق مکانی ساکنین در سکونتگاههای رسمی و غیررسمی کلمات کلیدی : پرسشنامه حس تعلق به مکان دانلود پرسشنامه حس تعلق به مکان نمونه پرسشنامه حس تعلق به مکان پرسشنامه حس تعلق مکان به اسکان غیر…