ماهیت و مزایا انواع برند و بررسی جایگاه برند در محصول

ماهیت و مزایا انواع برند و بررسی جایگاه برند در محصول

کلمات کلیدی :

پایان نامه برند
پایان نامه مدیریت برند
وظایف مدیریت برند
نحوه شکل گیری برند
رویکردهای مدیریت برند
جايگاه‌ برند در جهان امروز
جایگاه مدیریت برند در سازمان
برند چیست و چه ویژگی هایی دارد
مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق

رفتن به سایت اصلی

این پایان نامه در مورد برند و با موضوع ماهیت و مزایا انواع برند و بررسی جایگاه برند در محصول می باشد.   کاتلر(1991)بیان می‌کند که نام یا علامت‌گذاری موضوع مهمی در استراتژی محصول است. در برنامه‌ریزی محصول، سه جنبه یا سطح در نظرگرفته می‌شود. اساسی‌ترین جنبه، محصول اصلی  است که پاسخگوی این سؤال است که خریدار واقعا چه چیزی را می‌خرد؟ محصول اصلی درمرکز تمامیت کالا قرار گرفته ‌است. محصول اصلی همان خدمات مشکل گشاینده کالا یا فواید اساسی آن است که مصرف‌کنندگان هنگام خرید انتظار، آن را دارند. در سطح بعدی طراحان محصول باید بر مبنای محصول اصلی، یک محصول واقعی  بوجود آورند. محصول واقعی عمدتاً دارای ویژگی‌هایی از قبیل برند، بسته‌بندی، کیفیت، طرح و مشخصات آن است. آخرین سطح محصول، محصول جانبی است که خدمات پس از فروش، ضمانتنامه و بطورکلی مزایای اضافی همراه کالا را در بر می‌گیرد.

 

 

 

 

   دونالد  (2010)  می‌گوید شرکت‌ها  باید به اهمیت  برند و نقش آن و اینکه چگونه موفقیت برند به توفیق جامع سازمانشان کمک می‌کند توجه داشته باشند(آکر،2010). برند به عنوان محرک اصلی ارزش شرکت‌ها در قرن بیست و یکم بشمار رفته و از فواید و اهمیت بسیاری برای شرکت و مشتریان برخوردار می‌باشد(بولتن موسسه برند فاینانس،2000).
   برند یکی از ابزارهاي ارتباطی مهم در مجموعه مدیریت ارتباط با مشتري محسوب می‌گردد و به دو دلیل براي مشتریان ارزشمند است: اول اینکه ریسک مصرف‌کننده را کاهش می دهد و دوم در هزینه‌هاي تصمیم- ‌گیري صرفه‌جویی می نماید( سوئینی و سوایت، 2008).امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان‌هاست که آنها را در جهت ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت‌های رقابتی پایدار یاری می‌رساند(بلستر و ایلمن ،2005). برند، همانند سرمايه يا فناوري و مواد اوليه در ايجاد ارزش افزوده براي يك سازمان نقش دارد(غفاریان ،2006);(لوتسر ،1995). مشتري و سازمان هر دو از مزاياي برند بهره مي‌برند .

 

 

 

 

 

زماني كه مصرف‌كننده تجربه يك بار استفاده از يك برند را داشته باشد، با آن احساس راحتي بيشتري داشته، تمايل به استفاده از آن محصول بالا مي‌رود. برند اطلاعاتي در مورد كيفيت كالا، عملكرد و ساير جنبههاي كالا ميباشند و باعث مي‌شوند مشتري ريسك كمتري را متحمل شود. برند به صاحبان آ نها معنا مي‌بخشد و همچنين جزء ثروت آنها محسوب ميشود(نصيري پور و ديگران ،1389). در فرایند ارزش‌آفرینی، برندها موجب خلق ارزش برای شرکت‌ها می‌شوند، در رویکرد اقتصادی، ارزش‌آفرینی از دو جنبه عرضه و تقاضا قابل تحلیل می‌باشد، از جنبه تقاضا می‌توان بیان نمود که برندها موجب دستیابی به قیمتی بالاتر برای محصول در میزان مشخصی از فروش شده و حتی برندهای قدرتمند، میزان فروش را نیز افزایش می‌دهند و همچنین برندها موجب ایجاد تقاضای با ثبات‌تری برای محصول از جانب مشتریان شده و نوعی مانع قوی برای ورود رقبای جدید محسوب می‌شوند. ارتباط با مشتری از دو جهت کارکردی، احساسی موجب ایجاد ارزش برای برند می‌شود. از جهت کارکردی برندها با ایجاد اطمینان از کیفیت به انتخاب و تصمیم‌گیری مشتری کمک می‌کنند. از جهت احساسی نیز، برندها موجب القاء نوعی احساس عزت نفس می‌شوند(رهنمای رودپشتی و احمدی،1390). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-1- مقدمه    12
2-2-1-تاریخچه خلق برند    12
2-2-2- تعریف واژه برند    14
2-3- جایگاه برند در محصول    15
2 -4- مزایای یک برند    17
2-5- برندسازی    20
2-6- ارزش ویژه برند    24
2-7 شخصیت برند    27
2-8- تصویر ذهنی برند    28
2-9- مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق    28
2-9-1- مرحله‌اول: خودشناسی    28
2-9-2- مرحله دوم: تعیین جایگاه شرکت    29
2-9-3- مرحله سوم : تهیه ابزار کار    30
2-9-4- مرحله چهارم: داشتن استراتژی مناسب مطرح نمودن برند شرکت در جامعه    31
2-10- مدیریت برند    33
2-10-1- جایگاه مدیریت برند در چارت سازمان    33
2-10-2- وظایف مدیریت برند    33
2-11- پيشينه تحقيق    34
2-11-1- مطالعات خارجي    34
2-11-2- مطالعات داخلي    36
2-12- معرفی سازمان مورد مطالعه    39
2-13- جمع بندي    41

منابع

  • شكل‌گیری رئالیسم ایرانی

    شكل‌گیری رئالیسم ایرانی رئالیسم فارسی روزنامه‌نگاری رمان واقعگرا دانلود مقالات رشته ادبیات شكل‌گیری رئالیسم ایرانی دانلود مقالات ادبیات فروش مقالات ادبیات خرید مقالات ادبیات سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته ادبیات شكل‌گیری رئالیسم ایرانی…

  • معرفی شهرستان فسا

    معرفی شهرستان فسا دانلود پایان نامه رشته گردشگری و توریسم دانلود پایان نامه گردشگری و توریسم معرفی شهرستان فسا جغرافیای توریست صنعت گردشگری دانلود پایان نامه معرفی شهرستان فسا دانلود پروژه معرفی شهرستان فسا رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد، رتبه بندی و تحلیل بهره‌وری در سازمان با الگویی ترکیبی DEA و BSC

    پروپوزال ارزیابی عملکرد، رتبه بندی و تحلیل بهره‌وری در سازمان با الگویی ترکیبی DEA و BSC پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک تجارت نمونه پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال در خصوص ارزیابی عملکرد پروپوزال رتبه بندی شعب بانک تجارت شاخص…

  • دانلودانبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی-

    دانلودانبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی- کلمات کلیدی : دانلودانبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی- رفتن به سایت اصلی نام فایل : انبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی- فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 20 حجم : 11 مگابایت دانسگاه آزاد اسلامی (واحد رشت) بسم الله الرحمن الرحیم گزارش کار در شرکت دخانیات استان گیلان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طراحی شغلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طراحی شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طراحی شغلی مبانی نظری طراحی شغلی پیشینه تحقیق طراحی شغلی پیشینه داخلی طراحی شغلی پیشینه خارجی طراحی شغلی پیشینه پژوهش طراحی شغلی پیشینه نظری طراحی شغلی…

  • نظام آموزشی در ژاپن و مشخصه های اثربخشی آن

    نظام آموزشی در ژاپن و مشخصه های اثربخشی آن نظام آموزشی در ژاپن راز موفقیت مدارس ژاپن ویژگی های آموزشی مدارس ژاپن دانلود مقاله رشته فناوری آموزشی نظام آموزشی در ژاپن و مشخصه های اثربخشی آن رفتن به سایت اصلی…

  • ابزارهای سنجش سرسختی ذهنی و ویژگی های افراد سرسخت با تاکید بر ورزشکاران

    ابزارهای سنجش سرسختی ذهنی و ویژگی های افراد سرسخت با تاکید بر ورزشکاران سرسختی ذهنی تعریف سرسختی ذهنی سرسختی ذهنی ورزشکاران ویژگی های افراد سرسخت ابزارهای سنجش سرسختی ذهنی تفاوتهای جنسیتی در سرسختی ذهنی سرسختی ذهنی و مقابله با استرس…

  • بیع با ثمن شناور در حقوق تطبیقی

    بیع با ثمن شناور در حقوق تطبیقی ثمن شناور بیع با ثمن شناور پایان نامه بیع با ثمن شناور ارزش و کارکرد شناور بودن ثمن بررسی تطبیقی بیع با ثمن شناور بیع با ثمن شناور در حقوق ایران بیع با…

  • کاربرد نانوفناوری در حفظ محیط زیست در فعالیت های صنایع بالا دستی نفت و گاز

    کاربرد نانوفناوری در حفظ محیط زیست در فعالیت های صنایع بالا دستی نفت و گاز گرافن صنایع بالا دستی نفت و گاز افزایه های پلیمری نانومتری دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته نفت نانو در صنعت نفت کاربرد نانو در صنایع…

  • آثار رای داور و موارد اعتراض به آن در روند قضایی

    آثار رای داور و موارد اعتراض به آن در روند قضایی بطلان رأی داوری موارد اعتراض به رأی داور بطلان رأی داوری در حقوق ایران موارد اعتراض به رای داور در روند قضایی پایان نامه آثار رای داور بطلان رأی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس کلمات کلیدی : پیشینه استرس پیشینه تحقیق استرس پیشینه نظری استرس پیشینه داخلی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه تحقیق درباره استرس پیشینه تحقیق استرس شغلی مبانی نظری مدیریت استرس مبانی نظری در…

  • پاورپوینت کتاب جامعه شناسي خانواده تألیف نعمت الله تقوي

    پاورپوینت کتاب جامعه شناسي خانواده تألیف نعمت الله تقوي کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب جامعه شناسي خانواده تألیف نعمت الله تقوي دانلود کتاب جامعه شناسي خانواده تألیف نعمت الله تقوي کتاب جامعه شناسي خانواده نعمت الله تقوي پاورپوینت کتاب جامعه…

  • مبانی نظری اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن

    مبانی نظری اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی دانلود مبانی نظری خودکارآمدی مبانی نظری اهمال کاری مبانی نظری اهمال کاری تحصیلی مبانی نظری تاثیر خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی اهمال کاری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی 41 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی 41 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی پیشینه داخلی خودکنترلی پیشینه خارجی خودکنترلی پیشینه پژوهش خودکنترلی پیشینه نظری خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی چارچوب نظری خودکنترلی…

  • تامین مالی شرکتها و راههای آن و تاثیر این راهها بر ارزش شرکت

    تامین مالی شرکتها و راههای آن و تاثیر این راهها بر ارزش شرکت تامین مالی شرکتها هزینه های تامین مالی راههای تامین مالی شرکتها تاثیر روشهای تامین مالی بر ارزش شرکتها دانلود پایان نامه رشته حسابداری تامین مالی شرکتها و…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی شادکامی نوجوانان

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی شادکامی نوجوانان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادکامی نوجوانان مبانی نظری شادکامی نوجوانان پیشینه تحقیق شادکامی نوجوانان پیشینه داخلی شادکامی نوجوانان پیشینه خارجی شادکامی نوجوانان پیشینه پژوهش شادکامی نوجوانان پیشینه نظری شادکامی نوجوانان…

  • پیشینه اجرایی مدیریت مشارکتی در ایران و تاثیر آن در اثر بخشی کارکنان

    پیشینه اجرایی مدیریت مشارکتی در ایران و تاثیر آن در اثر بخشی کارکنان مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی مدیریت مشاركتی در ایران مزایای مدیریت مشاركتی اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر کارکنان اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر سازمان…

  • ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها

    ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها انواع پلها بهسازی لرزه ای پلها تجزیه تحلیل هزینه فایده دانلود پایان نامه تحلیل هزینه فایده در بهسازی لرزه ای پلها دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پایان نامه ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس مبانی نظری ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس پیشینه تحقیق ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس پیشینه پژوهش ​​​​​​​مهارت های…

  • فصل دوم پایان نامه فرسودگی هیجانی

    فصل دوم پایان نامه فرسودگی هیجانی کلمات کلیدی : مبانی نظری فرسودگی هیجانی پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی پیشینه داخلی فرسودگی هیجانی پیشینه خارجی فرسودگی هیجانی پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی پیشینه نظری فرسودگی هیجانی ادبیات نظری فرسودگی هیجانی چارچوب نظری فرسودگی…

  • پرسشنامه ارائه ی یک مدل بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی

    پرسشنامه ارائه ی یک مدل بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه بازاریابی پرسشنامه بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارائه ی یک مدل بازاریابی مبتنی بر شبکه های…

  • پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل رگرسيون دو متغيره: مسأله تخمين

    پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل رگرسيون دو متغيره: مسأله تخمين کلمات کلیدی : پاورپوینت مدل رگرسيون دو متغيره : مساله تخمين پاورپوینت فصل سوم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل سوم کتاب…

  • ارزیابی افسردگی در پرسنل بیمارستان و تاثیر آن بر رضایت شغلی

    ارزیابی افسردگی در پرسنل بیمارستان و تاثیر آن بر رضایت شغلی رضایت شغلی دانلود پایان نامه افسردگی در پرسنل بیمارستان افسردگی در کارکنان افسردگی در پرسنل بیمارستان ارزیابی افسردگی در پرسنل بیمارستان و تاثیر آن بر رضایت شغلی تاثیر افسردگی…

  • پروپوزال جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس

    پروپوزال جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پروپوزال جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس دانلود پروپوزال مدیریت…

  • پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

    پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال یادگیری الکترونیکی فرآیندهای مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی تاثیر فرآیندهای…