مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی در نوجوانان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی در نوجوانان کلمات کلیدی : مبانی نظری افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی در ایران پیشینه تحقیق در مورد افسردگی پیشینه داخلی و خارجی افسردگی فصل دوم پایان نامه افسردگی در نوجوانان مبانی…

  • پیشینه تحقیق اثر تنش خشکی و تراکم بوته بر عملکرد و شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم

    پیشینه تحقیق اثر تنش خشکی و تراکم بوته بر عملکرد و شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم پیشینه تحقیق گندم دوروم شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم عملکرد رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم اثر تنش خشکی بر شاخص های رشد فیزیولوژیکی…

  • گزارش کارآموزی وکالت با عنوان جریمه و آثار آن از حیث سیاست جنائی

    گزارش کارآموزی وکالت با عنوان جریمه و آثار آن از حیث سیاست جنائی جرم جریمه جرائم و مجازاتها حقوق کیفری ایران حقوق جزای ایران دانلود گزارش کارآموزی وکالت با عنوان جریمه و آثار آن از حیث سیاست جنائی گزارش کارآموزی…

  • پروپوزال مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر حس تعلق مکانی در سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی

    پروپوزال مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر حس تعلق مکانی در سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی کلمات کلیدی : حس تعلق مکان سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال حس تعلق مکان بررسی ابعاد حس تعلق مکانی پروپوزال عوامل موثر بر حس تعلق مکانی مطالعه…

  • ارزیابی مقایسه ای رضایتمندی زناشویی در زنان خانه دار و شاغل

    ارزیابی مقایسه ای رضایتمندی زناشویی در زنان خانه دار و شاغل زنان شاغل زنان خانه دار رضایتمندی از زندگی زناشویی مقایسه زنان خانه دار و شاغل مقایسه رضایت از زندگی زناشویی در زنان خانه دار و شاغل بررسی مقایسه ای…

  • تشریح هویت و حقیقت دولت و اساس مسوولیت آن

    تشریح هویت و حقیقت دولت و اساس مسوولیت آن غایت دولت دانلود پایان نامه جبران خسارت دانلود پایان نامه مسوولیت مدنی دولت نظریه های مکاتب سیاسی تشریح هویت و حقیقت دولت و اساس مسوولیت آن دانلود پایان نامه رشته حقوق…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد با مدل شش وجهی کارت امتیازی متوازن

    پرسشنامه ارزیابی عملکرد با مدل شش وجهی کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد BSC دانلود رایگان پرسشنامه کارت امتیازی متوازن دانلود رایگان پرسشنامه bsc نمونه پرسشنامه کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه مدل شش وجهی…

  • بررسی محیط زیست تحت اثر و شناسایی ویژگی های سد خرسان 2 در مرحله مطالعاتی

    بررسی محیط زیست تحت اثر و شناسایی ویژگی های سد خرسان 2 در مرحله مطالعاتی سد خرسان2 اثرات زیست محیطی سدسازی اثرات زیست محیطی پروژه های سد در ایران دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد محیط زیست بررسی محیط زیست تحت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات 85 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات 85 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات پیشینه پژوهش ارزش ویژه…

  • مبانی نظری بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان

    مبانی نظری بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان امکان سنجی استقرار ABC پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان اجرا…

  • بررسی رابطه بین سبک های رهبری مدیران مدارس براساس نظریه لیکرت با رضایت شغلی دبیران

    بررسی رابطه بین سبک های رهبری مدیران مدارس براساس نظریه لیکرت با رضایت شغلی دبیران نظریه لیکرت رضایت شغلی سبک های رهبری رضایت شغلی دبیران سبک رهبری لیکرت سبکهای رهبری مدیران سبکهای رهبری مدیران مدارس رابطه بین سبک های رهبری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE صفحه 104

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE صفحه 104 کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد HSE پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE چارچوب نظری ارزیابی عملکرد HSE فصل دوم پایان نامه…

  • پایان نامه بررسی مقایسه کار و اشتغال در سیره پیامبر با جامعه کنونی ایران

    پایان نامه بررسی مقایسه کار و اشتغال در سیره پیامبر با جامعه کنونی ایران کار،اشتغال،سیره پیامبر،جامعه ایران رفتن به سایت اصلی چکیده امروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی وتغییرات جمعیتی از جمله افزایش جمعیت تحصیل کرده، مسئله اشتغال به یک مسئله…

  • توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته و روی آوردهای مختلف آن

    توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته و روی آوردهای مختلف آن کلمات کلیدی : اختلال شخصیت خودشیفته انواع شخصیت خودشیفته تعاريف نظري اختلال شخصیت خودشیفته تعاريف عملياتي اختلال شخصیت خودشیفته تحقیق کامل اختلال شخصیت خودشیفته توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته روی…

  • مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش و مدارس

    مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش و مدارس مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش مبانی نظری مدیریت دانش در مدارس مبانی نظری مدیریت دانش در تصیم گیری مدیران مدارس دانلود مبانی نظری…

  • پایان نامه کارشناسی حقوق با عنوان محاسن و معایب آیین دادرسی اطفال در قانون 1387

    پایان نامه کارشناسی حقوق با عنوان محاسن و معایب آیین دادرسی اطفال در قانون 1387 قانون 1387 آیین دادرسی آیین دادرسی اطفال دانلود پایان نامه کارشناسی حقوق با عنوان محاسن و معایب آیین دادرسی اطفال در قانون 1387 خرید مقالات،پایان…

  • پاورپوینت مدلهاي رشد اقتصادی

    پاورپوینت مدلهاي رشد اقتصادی کلمات کلیدی : پاورپوینت مدلهاي رشد اقتصادی مدلهاي رشد اقتصادی تحقیق مدلهاي رشد اقتصادی مقاله مدلهاي رشد اقتصادی بررسی مدلهاي رشد اقتصادی تقسیم بندی مدلهای رشد نظريه رشد اقتصادي هارود- دومار مدل رشد سولو مدل رشد…

  • پاورپوینت بیومکانیک کفش دومیدانی

    پاورپوینت بیومکانیک کفش دومیدانی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت بیومکانیک کفش دومیدانی پاورپوینت بیومکانیک کفش دومیدانی بیومکانیک کفش دومیدانی بیومکانیک کفش ورزشی پاورپوینت آماده درس بیومکانیک ورزشی کفش دو روش های متفاوت دویدن وزن کفش میزان سختی تخت کفش قابلیت…

  • پرسشنامه سازگاری بل فرم بزرگسالان 160 سوالی با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه سازگاری بل فرم بزرگسالان 160 سوالی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سازگاری بل پرسشنامه سازگاری بل ورد پرسشنامه سازگاری بل فرم بلند پرسشنامه سازگاری بل فرم بزرگسالان پرسشنامه استاندارد سازگاری اجتماعی پرسشنامه سازگاری بل…

  • پرسشنامه سلامت عمومی 12 سوالی همراه با نمره گذاری و تفسیر، پایایی و روایی

    پرسشنامه سلامت عمومی 12 سوالی همراه با نمره گذاری و تفسیر، پایایی و روایی پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ پرسشنامه سلامت عمومی 12 سوالی پرسشنامه سلامت عمومی doc پرسشنامه سلامت عمومي ghq-12)) ابعاد پرسشنامه سلامت عمومی تفسیر پرسشنامه سلامت عمومی 12…

  • دانلود پایان نامه خودکارآمدی ورزشی

    دانلود پایان نامه خودکارآمدی ورزشی کلمات کلیدی : پایان نامه خودکارآمدی خودکارآمدی ورزشی سازه کارآمدی در ورزشکاران پایان نامه در مورد خودکارآمدی خودکارآمدی ورزشی دانش آموزان پایان نامه خودکارآمدی ورزشی پایان نامه سازه کارآمدی در ورزشکاران پایان نامه خودکارآمدی ورزشی…

  • پاورپوینت بسکتبال

    پاورپوینت بسکتبال پاورپوینت ، بسکتبال رفتن به سایت اصلی —زادگاه بازی بسکتبال آمریکاست . این بازی در اوایل پاییز سال ۱۸۹۱ میلادی توسط شخصی به نام جیمز نای اسمیت پایه ریزی و ابداع شد . اما ، از قرن‌ها پیش…

  • پردازش موازی و ابزار Globus

    پردازش موازی و ابزار Globus گرید Globus پردازش موازی شبكه‌های توزیع یافته پردازش موازی و ابزار Globus سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق رشته کامپیوتر دانلود مقالات رشته…

  • پرسشنامه سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

    پرسشنامه سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp متدولوژی های پیاده سازی erp پرسشنامه اجرای سیستمهای ERP در سازمان پیاده سازی برنامه‌ ریزی منابع سازمانی پرسشنامه امکان سنجی پیاده سازی…