مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و معیارهای ارزیابی عملکرد به سبب ریسک

    مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و معیارهای ارزیابی عملکرد به سبب ریسک رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری انواع صندوق های سرمایه گذاری پایان نامه صندوق های سرمایه گذاری…

  • مبانی نظری تخصیص منابع در رایانش ابری با الگوریتم ژنتیک و شبکه عصبی

    مبانی نظری تخصیص منابع در رایانش ابری با الگوریتم ژنتیک و شبکه عصبی تخصیص منابع در ابر تخصیص منابع در محاسبات ابری روش های تخصیص منابع در رایانش ابری مبانی نظری تخصیص منابع در رایانش ابری مبانی نظری انتخاب منابع…

  • مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک و مواد با عنوان بهینه سازی ضخامت دیواره سیلندر با دیواره ضخیم با استفاده از مفهوم الاستوپلاستیک حرارتی

    مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک و مواد با عنوان بهینه سازی ضخامت دیواره سیلندر با دیواره ضخیم با استفاده از مفهوم الاستوپلاستیک حرارتی همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده انتقال حرارت گرادیان دمایی…

  • پروژه مالی شرکت توزیع برق همراه با ترازنامه

    پروژه مالی شرکت توزیع برق همراه با ترازنامه دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی حسابداری دانلود پروژه مالی شرکت توزیع برق دانلود پروژه مالی حسابداری شرکت توزیع برق رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه مالی شرکت توزیع برق همراه با…

  • کانال های یونی به عنوان هدف برای درمان سرطان

    کانال های یونی به عنوان هدف برای درمان سرطان کانال های یونی به عنوان هدف برای درمان سرطان رفتن به سایت اصلی نمونه مقاله چکیده: سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است. درمانهای مرسوم، عوارض جانبی…

  • ویژگی ها، شرایط و نحوه مال قابل توقیف

    ویژگی ها، شرایط و نحوه مال قابل توقیف کلمات کلیدی : مبانی توقیف اموال ماهیت توقیف اموال توقیف اموال غیر منقول پایان نامه توقیف اموال اوصاف مال قابل توقیف شرایط مال قابل توقیف چگونگی مال قابل توقیف پایان نامه توقیف…

  • نقش و مشارکت سازمان های مردم نهاد در توسعه حقوق محیط زیست

    نقش و مشارکت سازمان های مردم نهاد در توسعه حقوق محیط زیست سازمان های مردم نهاد توسعه حقوق محیط زیست سازمان های غیردولتی زیست محیطی ایران دانلود مقاله رشته محیط زیست نقش و مشارکت سازمان های مردم نهاد در توسعه…

  • UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING

    UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING رفتن به سایت اصلی UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING From Method to Postmethod B. Kumaravadivelu منبع درس اصول و روش تدریس زبان های خارجی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 278 صفحه pdf لطفا توجه نمایید این…

  • مبانی نظری مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران

    مبانی نظری مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران توسعه پايدار ابعاد توسعه پايدار خط مشی گذاری زیست محیطی نگرش بومی خط مشی گذاری زیست محیطی شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران الگو سیاست های زیست…

  • پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع انواع بازار و محيط بازاريابي

    پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع انواع بازار و محيط بازاريابي پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع انواع بازار و محيط بازاريابي پاورپوینت فصل دوم کتاب…

  • مقاله شیوه های نوین انبارداری

    مقاله شیوه های نوین انبارداری انبارداری مدیریت انبار معیارهای ارزیابی شیوه های نوین انبارداری دانلود مقاله شیوه های نوین انبارداری اهداف انبار و انبارداری اهمیت و مزایای سیستم صحیح انبارداری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان…

  • موارد استثناء بر اصل لزوم رفع ابهام در معاملات

    موارد استثناء بر اصل لزوم رفع ابهام در معاملات ابهام در معامله ابهام در مورد معامله لزوم رفع ابهام در مورد معامله استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله موارد استثناء بر اصل لزوم رفع ابهام در معاملات دانلود پایان…

  • پرسشنامه اضطراب بک 21 سوالی

    پرسشنامه اضطراب بک 21 سوالی پرسشنامه اضطراب بک doc پرسشنامه اضطراب بک word پرسشنامه اضطراب بک 21 سوالی پرسشنامه اضطراب بک روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد اضطراب بک عکس پرسشنامه اضطراب بک مشخصات پرسشنامه اضطراب بک مولفه های پرسشنامه اضطراب…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج مبانی نظری فریضه حج دانلود مبانی نظری فریضه حج پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات نظری فریضه حج فصل دوم پایان نامه فریضه حج مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات و مبانی…

  • پروپوزال ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران

    پروپوزال ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران رضایت زناشویی رضایت زناشویی در پرستاران بررسی میزان رضایت زناشویی در پرستاران دانلود پروپوزال رضایت زناشویی دانلود پروپوزال رضایت زناشویی در پرستاران ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه…

  • بررسی ریل باس و مدارات الکترونیکی و ریزپردازنده آن

    بررسی ریل باس و مدارات الکترونیکی و ریزپردازنده آن واگنهای ریل باس سیستم برقی قطار دانلود پایان نامه قطار خودكشش دانلود پایان نامه قطار ریل باس سیستم برقی قطار خودكشش سیستم برقی قطار ریل باس بررسی ریل باس و مدارات…

  • پاورپوینت مفاهيم پايه فناوری اطلاعات

    پاورپوینت مفاهيم پايه فناوری اطلاعات دانلود رایگان پاورپوینت مفاهيم پايه فناوری اطلاعات پاورپوینت مفاهيم پايه فناوری اطلاعات مفاهيم پايه فناوری اطلاعات زمينه هاي مرتبط با فناوري اطلاعات مؤلفه هاي فناوري اطلاعات تعريف فنّاوري تعريف اطلاعات مفهوم فناوري اطلاعات تعريف جامع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • ابعاد و نظریه های رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن

    ابعاد و نظریه های رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن  عوامل موثر بر رضایت زناشویی نظریه های رضایت زناشویی نظریه های رضایت مندی زناشویی نظریه های مربوط به رضایت زناشویی نظریه های مرتبط با رضایت زناشویی نظریه های ازدواج…

  • پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی ( 3 ) تألیف نسرین فریور و محمود عربی ( به همراه حل تشریحی مسائل)

    پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی ( 3 ) تألیف نسرین فریور و محمود عربی ( به همراه حل تشریحی مسائل) کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی ( 3 )تألیف نسرین فریور و محمود عربی کتاب حسابداری صنعتی ( 3 )تألیف…

  • ارزیابی اشتغال زنان در رتبه های مهم سیاسی در ایران و قوانین بین المللی

    ارزیابی اشتغال زنان در رتبه های مهم سیاسی در ایران و قوانین بین المللی دانلود پایان نامه اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان اشتغال زنان در قوانین بین المللی اشتغال زنان در رتبه های مهم…

  • عناصر تشکیل دهنده جرم قاچاق انسان

    عناصر تشکیل دهنده جرم قاچاق انسان تحقیق قاچاق پایان نامه قاچاق عناصر تشکیل دهنده قاچاق عناصر تشکیل دهنده بزه قاچاق انسان روشهای مختلف ارتکاب جرم قاچاق انسان عوامل موثر قاچاق اعمال در حکم قاچاق انسان رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه موسیقی درمانی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه موسیقی درمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه موسیقی درمانی مبانی نظری موسیقی درمانی پیشینه تحقیق موسیقی درمانی پیشینه داخلی موسیقی درمانی پیشینه خارجی موسیقی درمانی پیشینه پژوهش موسیقی درمانی پیشینه نظری…

  • پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی

    پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی پرسشنامه هوش اخلاقی پرسشنامه هوش اخلاقی مدیران پرسشنامه مهارت های ارتباطی پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران…

  • واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی

    واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی جایگاه زن درترانه های محلی بررسی ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی لری مقام زن در ترانه های محلی ترکی دانلود…