مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

مقدمه
در این فصل با توجه به موضوع تحقیق ابتدا راجع به مبانی نظری تحقیق که شامل مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد و مفهوم کارت امتیازی متوازن می شود بحث می شود. سپس به مبانی تجربی تحقیق که شامل تحقیقات داخلی و خارجی می شود پرداخت می شود. در پایان فصل نیز با توجه به مباحث اراده شده در فصل، چارچوبی نظری و یک مدل ویژه برای انجام این تحقیق تبیین می شود.

 

 

ب: مبانی نظری پژوهش2-1) مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد
در این بخش ابتدا به مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد پرداخته می شود و سپس به فواید ارزیابی عملکرد، معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد،معرفی الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها اشاره می شود

 

 

2-1-1) تعریف ارزیابی عملکرد:
ارزیابی عملکرد را به شیوه های مختلفی تعریف کرده اند که هر کدام از چشم انداز ویژه ای به آن نگاه کرده اند. پژوهشگری همچون سینجر ارزیابی عملکرد را فرآیندی دانسته است رسمی، که کارمند را از بازخورد تشخیصی نتایج مثبت یا منفی عملکرد شغلی خود آگاه می کند(گودرزی نژاد،1382).برخی دیگر نیز مانند هالاچمی  آن را کوششی سیستماتیک برای دانستن این که خدمات دولتی تا چه حد جوابگوی نیازهای مردم بوده و توانایی دولت در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است دانشسته اند و برخی نیز آن را فرآیند  سنجش و اندازه گیری عملکرد در دستگاه های اجرایی در چهارچوب اصولی و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق و وظایف سازمانی و در قالب برنامه های اجرایی دانسته اند(هینگافت ،2000 به نقل از باقری،1389).
به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین و در دوره زمانی معین با هدف بازنگری، اصلاح و بهبود مستمر آن می باشد(رحیمی،1385)

 

 

 

 

 

تعریف کارت امتیازی متوازن
کاپلان و نورتون یک دیدگاه مدیریتی جدید را که قادر است راهبرد را به واژه های عملیاتی تبدیل کند و از این راه موجب رشد گردد، ارائه نموده اند. آنها معتقد اند که کارت امتیازی متوازن رسالت و راهبرد سازمان را به دسته ای از معیار ارزیابی عملکرد جامع تبدیل می کند و چارچوبی را برای مدیریت و ارزیابی راهبردی فراهم می آورد (هپوُرث ،1998).
کارت امتیازی متوازن ابزاری است که اهداف و راهبرد کلی بیان شده در نقشه راهبرد را به مجموعه کاملی از هدف ها و برنامه های عملیاتی ترجمه می کند و بدین ترتیب چارچوبی برای سیستم نظارت و سنجش راهبرد بوجود می آورد(آریا،1381).
کارت امتیازی متوازن روشی است که سازمان ها به کمک آن می توانند راهبرد تجاریشان را در قالب مجموعه ای از اهداف عملیاتی بر بخش های مختلف سازمان منتقل کنند و از این طریق رفتار عملکرد کل سازمان را متحول کنند(خدری،1382).

 

 

 

 بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن
سال 1987، انجمن ملی حسابداران آمریکا(NAA ) در موسسه (LCAM ) نشان داد که 60 درصد از مجموع مدیران مالی و اجرایی شرکتهای آمریکایی از سیستم ارزیابی عمبکرد شرکت خود ناراضی بودند. در این دوره سیستم های سنتی ارزیابی عملکرد عمدتا متکی بر سنجه های مالی بوده و امور مالی شرکت ها مسئول انجام این ارزیابی ها بودند. در این دوره ادبیات حسابداری مدیریت صنعتی از به کارگیری معیارهای مالی در ارزیابی عملیات مدیریت طرفداری می کرد. بیشتر محققین همانند آنتونی (1989) و مرچنت (1989) طرفدار این موضوع بودند که معیارهای کمی، داده های مالی را بهم ارتباط داده، خلاصه ای از عملکرد کلی را تهیه و مدیریت سطوح بالا را از درگیری های تصمیمات عملیاتی دور نگه می داد. در نتیجه می تواند نقش یک آگاهی دهنده و راهبر را در تصمیم گیری های جاری بازی کند بدون اینکه نیازی به هزینه های اضافی باشد(مظفری،1389).

 

 

 علی رغم این طرفداری محققین مشکلات بسیاری را برای استفاده صرف از معیارهای عملکرد مالی ذکر می کنند. برای نمونه اکسلر و پیبورن (1992) معیارهای مالی را معیارهای ضعیف دانسته اند چرا که نتیجه کارکرد مدیران را بعد از یک دوره زمانی تعیین می¬کنند و در ارزیابی ارتباط اعمال مدیران و نتایج مالی گزارش شده ناتوان می باشند. افزون براین، معیارهای عملکرد مالی هیچ رهنمودی برای عملکرد آنی ندارند، چرا که شامل هیچ معیاری که مربوط به رضایت مشتریان و یادگیری سازمانی باشد، نیستند. همچنین معیارهای مالی بیشتر بر مدیریت داخل سازمان تمرکز دارند تا خارج از آن. به علاوه معیارهای مالی تصویری کامل از عملکرد مدیران ارائه نمی دهند (نمازی،1382). بنابر این اگرچه در عصر اقتصاد صنعتی که مزیت های رقابتی عمدتا بر کاهش بهای تمام شده و تولید انبود مبتنی بود، معیارهای مالی شاخص های خوبی برای سنجش موفقیت شرکت ها بودند اما با پیچیده تر شدن مناسبات اقتصادی و مسائل کسب و کار در آستانه قرن 21 اتکای شرکت ها بر سنجه های مالی برای ارزیابی عملکرد و نشان دادن قوت و ضعف آنها کمرنگ و نارسایی سنجه های مالی بیش از حد نمایان شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

 

 

کارت امتیازی متوزان امکان بررسی کسب و کار از 4 دیدگاه را برای مدیران امکان پذیر می سازد. در حقیقت هدف کارت امتیازی متوازن از این امر، متصل ساختن کنترل عملیاتی کوتاه مدت به راهبرد و بینش بلند مدت کسب و کار است (آماراتونگا  و همکاران،2001). در مدل عمومی ارائه شده توسط کاپلان و نورتون، برای ارزیابی عملکرد سازمان ها چهار بعد مالی،مشتری، فرآیند های داخلی، رشد و یادگیری پیشنهاد شده است. بسیاری از نویسندگان که از آن زمان تا کنون در این زمینه مطلب نوشته اند، این ابعاد چهارگانه را به عنوان عناصری غیر قابل تغییر در ارزیابی متوازن تلقی کرده اند در حالی که امروز ثابت شده است که تعداد این ابعاد می تواند با توجه به مضامین و حوزه های مورد توجه سازمان در رابطه با تحقق استراتژی متفاوت باشد. بسیاری از سازمان ها به فناوری نیروی انسانی، مسائل محیطی و ذی نفعان دیگری مانند تامین کنندگان مواد اولیه به حدی اهمیت قائلند که تحقق استراتژی خود را از منظر این عوامل نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.(باقری،1389)

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم
الف: مقدمه
ب: مبانی نظری پژوهش
2-1: مبنی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد
2-1-1: تعریف ارزیابی عملکرد:
2-1-2: فواید ارزیابی عملکرد:
2-1-3: معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد
2-1-4: بررسی مختصر ارزیابی عملکرد سنتی و نوین و احصاء تفاوت ها
2-1-5: تعدادی دیگر از الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها
2-1-5-1: جایزه دمینگ
2-1-5-2: جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج
2-1-5-3: جایزه کیفیت اروپایی
2-2: مبانی مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن
2-2-1: تعریف کارت امتیازی متوازن
2-2-2: بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن
2-2-3: روند شکل گیری و تکامل کارت امتیازی متوازن
2-2-4: ابعاد کارت امتیازی متوازن
2-2-4-1: بعد مالی
2-2-4-2: بعد مشتریان
2-2-4-3: بعد فرآیند های داخلی:
2-2-4-4: بعد رشد و یادگیری
2-2-5: رابطه میان چهار منظر کارت امتیازی متوازن
2-2-6: توازن در ارزیابی متوازن
2-2-7: ویژگی های کارت امتیازی متوازن
2-2-8: کارکرد های کارت امتیازی متوازن
2-2-9:ارتباط کارت امتیازی متوزان با سایر سیستم ها و روش های ارزیابی عملکرد
2-2-10: وجه تمایز ارزیابی عملکرد متوازن در سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی
2-2-11: راهبرد و کارت امتیازی متوازن
2-2-12: موانع موجود در جهت استقرار کارت امتیازی متوازن
2-2-13: نقاط قوت ارزیابی عملکرد از طریق کارت امتیازی متوازن
2-2-14: مراحل ساخت کارت امتیازی متوازن

ج: پیشینه تجربی پژوهش
2-3-1: تحقیقات داخلی
2-3-2: تحقیقات خارجی

د: چارچوب نظری تحقیق
2-4-1: پیاده سازی کارت امتیازی متوازن

منابع

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا
 

  • رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی و روشهای مقابله با آن

    رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی و روشهای مقابله با آن کلمات کلیدی : ابعاد فرسودگی شغلی نشانه هاي فرسودگي شغلي تعاريف مختلف فرسودگي شغلي مدل های مختف فرسودگی شغلی روشهاي مقابله با فرسودگي شغلي رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی…

  • حقوق مکتسبه اشخاص و تاثیرآن بر عقد اجاره موقوفه در حقوق ایران

    حقوق مکتسبه اشخاص و تاثیرآن بر عقد اجاره موقوفه در حقوق ایران وقف حق اعیانی تجدید اجاره حق مکتسبه حق نسق زراعی حقوق مکتسبه اشخاص عقد اجاره موقوفه حق کسب و پیشه و تجارت حقوق مکتسبه اشخاص و تاثیرآن بر…

  • پاورپوینت قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی

    پاورپوینت قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی کلمات کلیدی : پاورپوینت قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی مفهوم قابلیتهای سیاستی تعریف قابلیتهای سیاستی قابلیت و زنجیره ارزش انواع مزیت رقابتی مدلهای شناسایی قابلیتها انواع قابلیتها تحقیق قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی…

  • پاورپوینت تحلیل مفاهیم اولیه مخابرات دیجیتال

    پاورپوینت تحلیل مفاهیم اولیه مخابرات دیجیتال پاورپوینت تحلیل مفاهیم اولیه مخابرات دیجیتال تحلیل مفاهیم اولیه مخابرات دیجیتال تحلیل مخابرات دیجیتال نمونه های از کاربرد مخابرات دیجیتال مبانی مخابرات دیجیتال تجهیزات ذخیره داده های دیجیتال ساختار یک سیستم مخابراتی دیجیتال شکل…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش…

  • مقاله ترجمه شده بهینه سازی و هماهنگ سازی در زنجیره تأمین با به کارگیری قرارداد تسهیم بر درآمد و سطح خدمت با تقاضا و عرضه غیر قطعی

    مقاله ترجمه شده بهینه سازی و هماهنگ سازی در زنجیره تأمین با به کارگیری قرارداد تسهیم بر درآمد و سطح خدمت با تقاضا و عرضه غیر قطعی کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده…

  • بررسی منابع و بنای اقتصادی روستا

    بررسی منابع و بنای اقتصادی روستا اقتصاد روستایی بنیان اقتصادی روستا منابع اقتصادی روستاهای ایران دانلود پایان نامه رشته کشاورزی بررسی بنیانهای اقتصادی روستا بررسی منابع و بنای اقتصادی روستا رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته کشاورزی بررسی…

  • ارائه روشی بهینه برای زمانبندی کار در رایانش ابری با استفاده از الگوریتم های ژنتیک و حریصانه

    ارائه روشی بهینه برای زمانبندی کار در رایانش ابری با استفاده از الگوریتم های ژنتیک و حریصانه زمانبندی در ابر زمانبندی در رایانش ابری زمانبندی در محاسبات ابری زمانبندی کار در محاسبات ابری زمانبندی کار در رایانش ابری با الگوریتم…

  • پروپوزال ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC

    پروپوزال ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC کلمات کلیدی : ارزیابی سطح چابکی سازمان چابکی سازمانی در سازمانهای دولتی مدل های دستیابی به چابکی سازمانی مدل اجرای چابکی از نظر شریفی و ژانگ چابکی سازمان با کارت امتیازی متوازن…

  • مبانی نظری سنجش مدیریت دانش در دانشگاه

    مبانی نظری سنجش مدیریت دانش در دانشگاه مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری سنجش مدیریت دانش مبانی نظری سنجش مدیریت دانش در دانشگاه پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش در دانشگاه مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها 57 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی سازمانها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکتها پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد…

  • پروپوزال بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

    پروپوزال بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده یادگیری سازمانی مدرسه یادگیرنده مدارس یادگیرنده سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس مدرسه به…

  • پرسشنامه نگرش مصرف کننده نسبت به کالاهای بازار خاکستری

    پرسشنامه نگرش مصرف کننده نسبت به کالاهای بازار خاکستری پرسشنامه نگرش مصرف کننده دانلود پرسشنامه نگرش مصرف کننده پرسشنامه بازار خاکستری پرسشنامه کالاهای بازار خاکستری پرسشنامه نگرش به کالاهای بازار خاکستری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه نگرش مصرف…

  • پاورپوینت بررسی پدیده کرونا

    پاورپوینت بررسی پدیده کرونا پاورپوینت بررسی پدیده کرونا تعریف پدیده کرونا انواع کرونا تخلیه پر تخلیه قلم نوری تخلیه تابشی علت به وجود آمدن کرونا علت به وجود آمدن کرونا نشانه های کرونا بهترین زمان مشاهده ی کرونا آشکار شدن…

  • پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني تصميم گيري

    پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني تصميم گيري پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني تصميم گيري پاورپوینت مباني تصميم گيري مباني تصميم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق قصد خرید مجدد

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق قصد خرید مجدد کلمات کلیدی : مبانی نظری قصد خرید مجدد فصل دوم پایان نامه قصد خرید مجدد دانلود مبانی نظری قصد خرید مجدد پیشینه قصد خرید مجدد پیشینه تحقیق قصد خرید مجدد پیشینه داخلی…

  • بررسی و تشریح نظریه های شناخت گرایی از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری

    بررسی و تشریح نظریه های شناخت گرایی از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری نظریه های یادگیری تحقیق نظریه های یادگیری نظریه های شناخت گرایی تحقیق نظریه های شناخت گرایی مسایل یادگیری در انسان زمینه و پیشینه نظریه های یادگیری…

  • همزمانی سیستم OFDM مبتنی بر همبستگی سمبل های دریافتی و روش های تخمین کانال مبتنی بر ارسال سمبل پایلوت

    همزمانی سیستم OFDM مبتنی بر همبستگی سمبل های دریافتی و روش های تخمین کانال مبتنی بر ارسال سمبل پایلوت همزمانی فریمی در سیستم OFDM دانلود پایان نامه همزمانی فریمی در سیستم OFDM دانلود پایان نامه سیستم OFDM مدولاسیون چند حاملی…

  • پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری

    پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری پاورپوینت سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری مبانی معماری سبز مصالح سبز سازه سبز نمونه معروف سازه…

  • مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن

    مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن کلمات کلیدی : مبانی نظری خشونت علیه زنان مبانی نظری عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت…

  • پاور پوینت آلودگی صوتی

    پاور پوینت آلودگی صوتی دانلود، پاورپوینت،الودگی صوتی رفتن به سایت اصلی —آلودگی صوتی  به عنوان یکی از آلاینده های زیست محیطی در ایجاد این گونه مشکلات در شهر های بزرگ سهم بسزایی را به خود اختصاص داده است. —آلودگی صوتی…

  • فرهنگ شهادت در شعر انقلاب

    فرهنگ شهادت در شعر انقلاب شهادت شعر انقلاب دفاع مقدس دانلود مقالات رشته زبان و ادبیات فارسی دانلود مقاله فرهنگ شهادت در شعر انقلاب دانلود مقالات زبان و ادبیات فارسی دانلود مقالات ادبیات فارسی دانلود مقالات رشته ادبیات فارسی رفتن…

  • فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی ورزشی

    فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی ورزشی کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکارآمدی ورزشی دانلود مبانی نظری خودکارآمدی ورزشی پیشینه تحقیق خودکارآمدی ورزشی دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی ورزشی پیشینه داخلی خودکارآمدی ورزشی پیشینه خارجی خودکارآمدی ورزشی پیشینه پژوهش خودکارآمدی ورزشی پیشینه…

  • پایان نامه كارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با عنوان مقایسه میزان سلامت روانی دانش آموزان شركت‌كننده در فعالیت های هوازی و بی‌هوازی (مقطع متوسطه – شهرست

    پایان نامه كارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با عنوان مقایسه میزان سلامت روانی دانش آموزان شركت‌كننده در فعالیت های هوازی و بی‌هوازی (مقطع متوسطه – شهرست سلامت روان بیماریهای روانی عوامل روانی اجتماعی انسان فعالیت های هوازی و بی ‌هوازی…

  • سنگ منشاء هیدروکربن

    سنگ منشاء هیدروکربن سنگ منشاء دگرسانی حرارتی سنگ های منشاء موثر نفت توزیع سنگ های منشاء موثر نفت در جهان دانلود مقاله سنگ منشاء هیدروکربن دانلود مقالات نفت دانلود مقالات مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته نفت…