مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان

مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان
دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان
پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان
ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان
فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی نابینایان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان
ادبیات و مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته علوم تربیتی و اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

مقدمه

محققان در طی سال‌های متمادی نشان داده‌اند افراد آسیب دیده بینایی در زمینه مهارت‌های اجتماعی مثل آغاز كردن یك رابطه (كف[1]، 2002، كورن و كوئینز[2]، 2002، مك گاها و فرین[3]، 2001)، دوستی و روابط اجتماعی (كلسی[4]، 2006، كف، 2004، ساكس وسیلبرمن[5]، 2000، هاره و آرو[6]، 2000)، شایستگی اجتماعی (وایت[7]، 2003، وندی[8]، 1991) و ارتباطات غیركلامی (ساكس و سیلبرمن، 2000) در مقایسه با همسالان بینای خود به طور معناداری در سطح پایینی قرار دارند بر اساس نتایج پژوهش‌ها، علت مشكلات افراد با نقایص بینایی در تعاملات اجتماعی، وجود تأخیرات رشدی در ارتباطات بیان شده است. نتایج مطالعات نشان داده است كه دانش‌آموزان با آسیب بینایی نسبت به همسالان بینایشان به میزان كمتری شروع‌كننده تعاملات اجتماعی هستند و به میزان كمتری به آن علاقه نشان می‌دهند.

در چند سال گذشته، محققان توجه مضاعفی به عملكردهای اجتماعی در افراد با ناتوانی‌های مختلف جسمی معطوف داشته‌اند (گرشام، 1981، ون هسلت و ماتسون[9]‌، 1983). افراد با نیازهای خاص از لحاظ اجتماعی منزوی و گوشه‌گیر می‌شوند و بازخوردهای نامناسبی را در تعاملات بین فردی خود از محیط دریافت می‌كنند و تمایل به تعامل با همتایان بینای خود ندارند.

برطبق نظر مک کاسپی (1996)، جوانان با نقایص بینایی درزمینه‌ی یادگیری خود به خودی در قلمرو اجتماع توانایی محدودی دارند. دیگرمحققان عنوان می‌کنند كه رفتارهایی مانند بی‌توجهی به علایق دیگران، الگوهای غیرمعمول زبانی وعدم ترجیح تعامل با بزرگسالان درافراد با نقص بینایی رایج است.

 

 

شیوه‌های آموزش مهارتهای اجتماعی

قبل از شروع آموزش مهارتهای اجتماعی باید این امر روشن شود كه چه مهارت‌هایی برای آموزش به كودكان و نوجوانان حائز اهمیت است. در تعیین این مهارتها باید چند نكته را مشخص كرد از جمله مرحله رشد كودك كه در سرعت بخشیدن یابه تاخیر انداختن آموزش و كسب مهارت مؤثر است. بافت فرهنگی و موقعیتی، و نیز دیدگاههای كسانی كه در محیط پیرامون فرد هستند مثل والدین، همسالان و معلمان در تعیین نوع مهارت دخیل می‌باشند، ‌گاه میان برداشت بزرگسالان از مهارتهای اجتماعی مورد نیاز كودكان و نوجوانان تفاوت بسیار به چشم می‌خورد و مهارتها بر حسب موقعیت متفاوت به نظر می‌رسند. مثلا معلمان در كلاس درس، آن دسته از رفتارهای اجتماعی را كه به آموزش مهارتهای تحصیلی كمك می‌كنند ارزشمند می‌دانند. گرشام (1984) معتقد است نتایج مهم اجتماعی تعلیم مهارتهای اجتماعی به كودكان را می‌توان شامل مواردی چون پذیرش در گروه همسالان مورد قبول بزگسالان خاص قرار گرفتن سازش با محیط تحصیلی، عمل به عقل سلیم و عدم ارتباط با دستگاه قضایی نوجوانان دانست.

ظاهراً نتایج مطلوب در انتخاب مهارت‌های اجتماعی برای آموزش به كودكان عامل مهمی در تعیین محور آموزش به شمار می‌آید، زیرا اگر مثلا هدف پذیرش كامل همسالان در مقابل موفقیت كلاسی یا روابط اصلاح شده خانه مطرح باشد، نحوه تأكید تفاوت می‌كند (كارتلج و میلبرن، 1985).ساکس و همکاران اظهار كرد كه آموزش مهارت‌های اجتماعی برای جوانان با نقص بینایی بسیار مهم است. آنها ذكر كردند كه اگر كودكان اساس مهارتهای تعاملات اجتماعی شان را در سالهای اولیه توسعه ندهند، توانایی شان برای موفقیت به عنوان یك بزرگسال هم در كار و هم در زندگی شخصیشان ممكن است تحت تأثیر قرار گیرد.

 

ضرورت پرورش مهارت‌های اجتماعی كودك، در بسیاری از موارد زمانی احساس می‌شود كه درافراد رفتار نامطلوب به چشم می‌خورد و علت آن نبود رفتار مطلوب در مجموعه رفتارهای فرد است، طبق نظر فوق، انتخاب رفتار مطلوب به جای رفتارهای مساله‌ساز به عوامل بسیاری بستگی دارد، كه معمولاً ارزیابی ذهنی افراد ذیربط از آن جمله است. این توانش‌ها راههای اجتماعی مناسبی برای ابراز احساس‌ها، عدم توافق‌ها و یا درخواست برای تغییر رفتار غیرمعمول دیگری فراهم می‌آورند. شیوه‌های آوزش به نابینایان بدین قرار است:

1- تدریس آموزش[10]: در جلسات اولیه مسائل كلی مهارت‌های اجتماعی به نوجوانان آموزش داده می‌شود. این آموزش می‌تواند به صورت نوبتی [11] یا ادای ساده كلامی اجرا شود كه شامل اطلاعاتی در زمینه مهارتهای اجتماعی است. این روش مستقیم است و محتوای آن بعداً توضیح داده می‌شود.

2- الگوسازی[12]: الگو یك تكلیف بسیار مهم برای تعلیم مهارتهای اجتماعی است جنبه‌ی اساسی الگو‌سازی آنست كه ما می‌توانیم رفتارها یا مهارتها یا استراتژیهای مقابله‌یی خاصی را بدون توضیح كسل‌كننده و نامرتب نشان دهیم. برای الگو‌سازی می‌توان از نوارهای ویدیویی استفاده كرد كه درآنها شیوه‌های پاسخ به موقعیت‌ها توسط نوجوانان نمایش داده می‌شود. رهبر گروه شاید یك فرد را كه از گروه انتخاب شده است دعوت كند و از او بخواهد مهارت‌های خاصی را به نمایش بگذارد. بنابراین وقتی یك موقعیت بازی نقش در گروه مطرح شد طریقه‌ی مقابله این نقش را به دیگران نشان می‌دهد. سرانجام الگو‌سازی می‌تواند برای نشان دادن راههای غیر مؤثر برخورد با موقعیت مفید باشد. اگر اعضای گروه از یك موضوع ترس داشتند، خود درمانگر می‌تواند این نقش را بازی كند و به اعضا اجازه دهد كه عملكرد او را نقد كنند. بر اساس الگو‌سازی و بحث روی موضوع چه نباید كرد، گروه می‌تواند نقشهای گوناگون مؤثر در موقعیت‌های اجتماعی را بازی كند.

 

3- ایفای نقش[13]: ارزش ایفای نقش در طول تعلیم این است كه ایجاد موقعیت می‌كند از این رو مشابهت فراوانی با موقعیت‌های واقعی دارد بنابراین نوجوانان می‌توانند پاسخ به محرك‌هایی را كه بعداً در موقعیت واقعی برخورد می‌كنند فرا بگیرد. در این روش درمانگر كنترل زیادی در دست دارد به آن سبب كه:

الف) نوجوانان می‌توانند هر نقش را چندین مرتبه تمرین و تكرار كنند به این دلیل شكست اهمیت كمتری می‌یابد.

ب) نوجوانان می‌توانند قطعات كوچكی از زنجیره‌های مهارتها را تمرین و در آخر آنها را به هم متصل كنند.

ج) جنبه‌های گوناگون بر حسب نیازهای درمانی انتخاب می‌شوند.

د) موقعیت‌ها را می‌توان خیلی واقعی یا ساده برگزار كرد.

 

به طور معمول ایفای نقش به ترتیب، توسط افراد گروه اجرا می‌شود و افراد گروه راههای مؤثر و غیر مؤثری را كه در روش الگو‌سازی یاد گرفته‌اند به صورت ایفای نقش به اجرا می‌گذارند. درجلسات ایفای نقش، محدودیت زمانی وجود ندارد، بلكه گروه می‌تواند چندین مرتبه به موقعیت قبلی باز گردد و تمرین را تكرار كند، تا اینكه افراد مهارت‌های لازم را فرا بگیرند. بنابراین ایفای نقش جنبه مهمی از آموزش است كه قابلیت انعطاف زیادی دارد و می‌تواند با نیازهای فرد مناسب مطابقت كند.

4- تكنیك‌های رفتاری[14]: هر چند كه تكنیك‌های رفتاری در تعلیم مهارتها یك روش رساندن مفهوم کلام است كه می‌تواند بسیار تسریع‌كننده باشد. برای مثال وقتی فرد سعی می‌كند سر صحبت با فردی را باز كند، وقتی به طور واقعی با یك موقعیت ایفای نقش مواجه می‌شود، نمی‌تواند فكر كند كه چه بگوید در اینجا درمانگر می‌تواند به طور مستقیم جملاتی را كه لازم است به فرد یاد بدهد.

5- تكنیك شناختی[15]: یكی از مسائلی كه بیشتر نوجوانان به خاطر آن به درمانگر مراجعه می‌كنند، عدم اعتماد به نفس در ابراز وجود است جنبه‌ی اصلی درمان اضطرابها و مشكلات عملكردی است كه بر اثر عبارات منفی منسوب به خود[16] در افراد ایجاد شده‌اند (شاداب، 1373).

[1]- Kef

[2]- Carren & Coins

[3]- Mac Gaha & Ferrin

[4]- Kelsey

[5]- Silberman

[6]- Harre & Arro

[7]- White

[8]- Wandy

[9]- Hasselt & Matson

[10]- Diactic teaching

[11]- Han cats

[12]- Modclling

[13]- Role playing

[14]- Behavioral techinges

[15]- Cognitive

[16]- Negative self statement

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مروری برمبانی نظری و  پیشینه پژوهش

 

مبانی نظری مهارتهای اجتماعی

2-5 مهارتهای اجتماعی 20

2-5-1 فرآیند ارتباط اجتماعی 20

2-5-2 مفهوم مهارتهای اجتماعی 20

2-5-3 تعریف مهارت‌های اجتماعی 22

2-5-4 ویژگی‌های مهارتهای اجتماعی 24

2-5-5 شش ویژگی عمده مهارتهای اجتماعی 25

2-5-6 طبقه‌بندی مهارتهای اجتماعی از نظر کارکرد 26

2-5-7 فرایند‌های عاطفی و شناختی در مهارت اجتماعی 27

2-5-7-1 مهارت‌های اجتماعی مربوط به عواطف 28

2-5-7-2 مهارت‌های مربوط به شناخت اجتماعی 28

2-5-8 پیامد‌های مهارتهای اجتماعی 29

2-6 مهارت‌های اجتماعی نابینایان 30

2-6-1 رشد اجتماعی در نابینایان 30

2-6-2 ویژگی‌های و محدودیت‌های روانشناختی کودکان نابینا 31

2-6-3 تأثیر اختلال بینایی در فرآیند‌های تحول روانی 35

2-6-4 خصوصیات افراد با ناتوانی اجتماعی 38

2-6-5 سازگاری اجتماعی افراد دارای نقص بینایی و عوامل موثر بر آن 40

2-6-6 عوامل مؤثر در سازگاری نابینایان 43

2-6-7 اهمیت مهارت‌های افراد آسیب دیده بینایی 45

2-7 شیوه‌های آموزش مهارتهای اجتماعی 46

 

پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی

2-8 پیشینه و تاریخچه موضوع تحقیق 49

2-8-1 تحقیقات انجام شده پیرامون در خارج از کشور 49

2-8-2 تحقیقات انجام شده در ایران 51

 

منابع

 

 

 

 

 

 

 

  • بررسی ویژگی ها و فرآیند شکل گیری اسکان غیر رسمی در ایران

    بررسی ویژگی ها و فرآیند شکل گیری اسکان غیر رسمی در ایران کلمات کلیدی : اسکان غیر رسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی اسکان غیر رسمی در ایران عوامل موثر بر شکل گیری اسکان…

  • پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای کارکنان

    پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای کارکنان دانلود پرسشنامه اخلاق حرفه ای پرسشنامه اخلاق حرفه ای دانلود پرسشنامه اخلاق حرفه ای و مولفه های آن پرسشنامه اخلاق حرفه ای کارکنان دانلود پرسشنامه اخلاق حرفه ای دانلود پرسشنامه اخلاق کاری پرسشنامه اخلاق…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش مبانی نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش ادبیات نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش فصل…

  • خلاصه کتاب روش شناسی علوم اجتماعی ماکس وبر

    خلاصه کتاب روش شناسی علوم اجتماعی ماکس وبر خلاصه کتاب روش شناسی علوم اجتماعی ماکس وبر رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب روش شناسی علوم اجتماعی ماکس وبر به تعداد 38 صفحه pdf مناسب مرور سریع و جمعبندی امتحانات  …

  • ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب

    ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب ماهیت حزب احزاب سیاسی احزاب سیاسی ایران احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب تاریخچه احزاب سیاسی در ایران احزاب سیاسی ایران بعد از انقلاب ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی…

  • پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی

    پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی تألیف دکتر حسن خلجی پاورپوینت کتاب رشد و تکامل حرکتی…

  • بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی

    بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی زیبایی سفالینه های شوش نقوش و نگاره های ظروف دانلود پایان نامه رشته هنر و گرافیک بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی بررسی زیبایی سفالینه های شوش دانلود پایان نامه هنر و…

  • پاورپوینت نقاط مرجع استراتژیک

    پاورپوینت نقاط مرجع استراتژیک پاورپوینت نقاط مرجع استراتژیک نقاط مرجع استراتژیک تحقیق نقاط مرجع استراتژیک مقاله نقاط مرجع استراتژیک پاورپوینت بررسی نقاط مرجع استراتژیک پاورپوینت مفهوم نقاط مرجع استراتژیک پایان نامه نقاط مرجع استراتژیک رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت…

  • شرطی سازی ارزشی و بررسی رویکردهای نظری آن

    شرطی سازی ارزشی و بررسی رویکردهای نظری آن شرطی سازی ارزشی شرطی سازی پاولفی رویکردهای نظری شرطی سازی ارزشی کاربردهای شرطی سازی ارزشی مقایسه شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی پایان نامه شرطی سازی ارزشی تحقیق شرطی سازی ارزشی…

  • طلاق در ادیان الهی و بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی طلاق

    طلاق در ادیان الهی و بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی طلاق دانلود پایان نامه طلاق دانلود پایان نامه طلاق در ادیان الهی دانلود پایان نامه بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی طلاق دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی دانلود پایان نامه…

  • ابعاد و مولفه های حس تعلق مکانی و بررسی نظریه های آن در قالب دو رویکرد

    ابعاد و مولفه های حس تعلق مکانی و بررسی نظریه های آن در قالب دو رویکرد کلمات کلیدی : حس تعلق مکانی ابعاد حس تعلق مکانی مولفه های حس تعلق مکانی نظریه های حس تعلق مکانی عوامل موثر بر حس…

  • گذری بر تاریخچه ادبیات كهن فارسی

    گذری بر تاریخچه ادبیات كهن فارسی شعر و نثر انواع ادبی ادبیات كهن فارسی حماسه‌های ملی ایرانی دانلود مقاله گذری بر تاریخچه ادبیات كهن فارسی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • پروتئینهای محرک و حرکت

    پروتئینهای محرک و حرکت پروتئینهای محرک و حرکت رفتن به سایت اصلی نمونه مقاله ترجمه شده پروتئین¬های محرک و حرکت اسکلت سلولی به شکل یک داربست است، که در طول آن پروتئین¬های محرک می توانند حرکت کنند. این پروتئین¬ها، انرژی…

  • بررسی سیستم انتقال قدرت در صنعت خودروسازی

    بررسی سیستم انتقال قدرت در صنعت خودروسازی خودروهای سواری سیستم انتقال قدرت سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری دانلود پروژه بررسی گیربکس در خودروهای سواری بررسی سیستم انتقال قدرت در صنعت خودروسازی دانلود پایان نامه مکانیک خودرو دانلود پایان نامه…

  • ارتباط

    ارتباط ارتباط هدف نهایی ارتباط اهمیت ارتباط عناصر تشکیل دهنده ارتباط فرستنده پیام گیرنده پیام کانالهای ارتباطی الگوی فرایند ارتباطات عناصر اصلی ارتباط انواع كانال های ارتباطی عناصر كلامی ارتباط عناصر غیر كلامی ارتباط انواع پیامهای غیر کلامی گوش دادن…

  • بررسی تئوریهای مختلف انگیزش و تبیین آن در رفتار سازمانی

    بررسی تئوریهای مختلف انگیزش و تبیین آن در رفتار سازمانی تحقیق انگیزش تئوریهای انگیزش تئوریهای مختلف انگیزش تبیین انگیزش در رفتار سازمانی نظریه های فرایندی انگیزش نظریه های محتوایی انگیزش رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته روانشناسی بررسی تئوریهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های استرس 45 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های استرس 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدل های استرس مبانی نظری مدل های استرس پیشینه تحقیق مدل های استرس پیشینه داخلی مدل های استرس پیشینه خارجی مدل های استرس…

  • بازرسی غیر مخرب در قطعات مهندسی با تاکید بر آزمون غیر مخرب جریان گردابی

    بازرسی غیر مخرب در قطعات مهندسی با تاکید بر آزمون غیر مخرب جریان گردابی مدارپروب جریان گردابی آزمون های غیرمخرب دستگاه جریان گردابی دستگاه ترک یاب سطوح فلزی القای مغناطیسی و اندوكتانس‌ بازرسی غیر مخرب در قطعات مهندسی با تاکید…

  • بررسی جرم قتل در حقوق کیفری ایران

    بررسی جرم قتل در حقوق کیفری ایران قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی عناصر قتل در حكم شبه عمد قتل در حكم شبه عمد تعریف جرم شبه عمد قتل در حقوق کیفری جرم قتل در حقوق کیفری…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی

    پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی با تحلیل پوششی داده ها…

  • پروپوزال پیش بینی تقاضای برق با داده کاوی

    پروپوزال پیش بینی تقاضای برق با داده کاوی کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد داده کاوی پروپوزال پیش بینی تقاضای برق با داده کاوی پروپوزال پیش بینی میزان…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری فشارهای عصبی سازمانی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری فشارهای عصبی سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فشارهای عصبی سازمانی مبانی نظری فشارهای عصبی سازمانی پیشینه تحقیق فشارهای عصبی سازمانی پیشینه داخلی فشارهای عصبی سازمانی پیشینه خارجی فشارهای عصبی سازمانی پیشینه…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری فصل…

  • انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن

    انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن دانشگاه کارآفرین تحقیق دانشگاهی عوامل مؤثر بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی منطق حاکم بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن دانلود مقالات دانشگاهی دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی 47 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی 47 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دیدگاه شادکامی مبانی نظری دیدگاه شادکامی پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی پیشینه داخلی دیدگاه شادکامی پیشینه خارجی دیدگاه شادکامی پیشینه پژوهش دیدگاه شادکامی پیشینه نظری…