مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری
فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی یادگیری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات و مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

فرایند یاددهی – یادگیری 

در عصر انفجار اطلاعات تأكید بر فرایند یاد دهی – یادگیری در تمام حیطه ها ضروری است.  (شواخی و همکاران ، 1386)یادگیری و جریان آن،  یكی از اركان اصلی برنامه تربیتی است.  یادگیری اساس رفتار افراد را تشكیل می دهد.  از طریق یادگیری،  فرد با محیط خود آشنا می شود.  در گذشته تدریس از دیدگاه عده ای از متخصصان تعلیم و تربیت به معنی انتقال معلومات بود.  حال آن كه صاحب نظران جدید تعلیم و تربیت بر این باورند كه معلم باید راه و روش دانستن را به دانش آموزان بیاموزد و به انتقال فرمول ها و معلومات اكتفا نكند.  امروزه نمی توان گفت روشی را كه روز نخست معلم انتخاب می كند باید همواره ثابت بماند زیرا گذشت زمان ایجاد تغییراتی را در این روش الزام آور می سازد.  هم چنین نمی توان گفت:

 

 صرف مطالعه كتبی برای معلم خوب شدن كافی است زیرا تجربه بزرگترین آموزگار و پشتیبان انسان است اما در هر صورت چون هدف معلم ارایه هر چه بهتر و بیش تر مطلب به شاگردان است لذا تقریباً همه معلمان تلاش می كنند فضایی در كلاس ایجاد كنند كه برای تمام اعضای آن دوستانه و آموزنده باشد.  جان دیویی،  تأكید بسیاری بر تجربه فرا گیرنده در جریان یادگیری دارد و می گوید: دانش آموز موجودی فعال و كنش گر است كه در محیط خود دخالت می كند و با آن عمل متقابل انجام می دهد.  دانش آموز از طریق فعالیت های خود می آموزد و ذهن خود را از طریق رفتاری كه در آن مشاركت دارد می سازد.  به نظر دیویی وظیفه معلم راهنمایی فكری است و معلم باید عادت كند تفكر را در دانش آموزان پدید آورد.  ژان پیاژه از جمله كسانی است كه بیش از همه به اهمیت روش های فعال پی برد و به كار گیری آنها را توصیه كرد.  او در نوشته های خود همواره بر فعالیت فرا گیرنده در جریان یادگیری تأكید دارد و می گوید:

 

 وقتی دانش آموز فعال نباشد،  یعنی در وضعیت كنش پذیر قرار داشته باشد،  به صرف شنیدن سخن دیگران چیزی یاد نمی گیرد؛ شناخت هایی كه فرد بدان ها نایل می شود،  حاصل درون سازی فعال اشیاء است  .  جروم برونر (1996) ابداع كننده روش آموزش اكتشافی است.  معتقد است: “قرار دادن پاسخ مستقیم در اختیار دانش آموزان آنان را به كتاب و متن فعلی متكی می كند و موجب می شود ازخود كوشش نشان ندهند.  در نتیجه آنان از یادگیری رضایت خاطر به دست نمی آورند و انگیزه های یادگیری در آنها ضعیف می شود” البته باید خاطر نشان كرد كه هیچ یك از روشهای تدریس به خودی خود خوب یا بد نیستند.  بلكه نحوه و شرایط استفاده از آنها موجب قوت یا ضعف شان می شود.  بروس جویس (2004) در این باره می گوید: دانش آموزان بخش مهمی از محیط یادگیری را شامل می شوند و واكنش های متفاوت نسبت به مدل های گوناگون از خود نشان می دهند.  ساختار شخصیت،  استعداد،  توانایی های ذاتی و آموخته های پیشین دانش آموزان ،  موجب شكل گیری سبك های مختلف یادگیری می شود.  (حسن زاده و همکاران ، 1391)

 

همچنین اتكینسون و فلیر  رویكردهای یاد دهی – یادگیری را در چهار نوع رویكرد اكتشافی،  رویكرد انتقالی،  رویكرد فرایندی و رویكرد تعاملی قرار داده اند كه به اختصار بیان می شوند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری اكتشافی: در این رویكرد به فراگیران اجازه داده می شود كه خودشان جواب پرسش ها را كشف كنند و بر به كارگیری جدی مواد و وسائل توسط فراگیران تأكید می كند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری انتقالی: این رویكرد بدون درگیر كردن جدی فراگیران در فرایند یادگیری،  پاسخ بیش تر پرسش ها به آنان گفته می شود و دانش آموزان پذیرای اطلاعاتی هستند كه توسط معلم به آنان ارائه می شود.

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری فرایندی: در این رویكرد فراگیر در یادگیری فعالانه شركت دارد.  رویكرد فرایندی به طور عمده بر مهارت هایی مانند مشاهده،  برقراری ارتباط و طبقه بندی تأكید دارد. 

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری تعاملی: این رویكرد به عنوان تركیبی از اجزاء هر یك از رویكردهای قبل در یك چهارچوب است.  در این رویكرد معلم فعالانه در جهت آگاهی یافتن از آنچه كه فراگیران قبلاً فهمیده اند تلاش می كند و آنگاه آنان را به پرسیدن پرسش های علمی تشویق می كند.  (شواخی و همکاران ،  1386)

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2- 1- مقدمه 26

2-2-2- مهارت اعضای هیئت  علمی در فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-1- -فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-2-تعریف تدریس 62

2-2-2-3- الگوی تدریس 63

2-2-2-4-مهارت های تدریس 66

2-2-2-5-  طبقه بندی تدریس 68

2-2-2-6- رویکردهای تدریس 72

2-2-2-7-کیفیت تدریس 76

2-2-2-8- چرخه یادگیری 80

2-2-2-9- مهارت اعضای هیات  علمی در چرخه یادگیری 81

2-2-2-9-1- چرخه یادگیری سه گانه 81

2-2-2-9-2-چرخه یادگیری چهارگانه 81

2-2-2-9-3- چرخه یادگیری پنج گانه 82

2-2-2-9-4-چرخه یادگیری هفت گانه 83

2-4-3-پژوهش ها در رابطه با مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی یادگیری 125

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 123

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 124

منابع

 

 

 

 

 

 

 

 

  • پرسشنامه بررسی تاثیر ارزیابی عملکرد بر بهبود عملکرد کارکنان

    پرسشنامه بررسی تاثیر ارزیابی عملکرد بر بهبود عملکرد کارکنان پرسشنامه بهبود عملکرد پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان پرسشنامه بهبود عملکرد پرسشنامه بهبود عملکرد کارکنان پرسشنامه بررسی تاثیر ارزیابی عملکرد بر بهبود عملکرد کارکنان رفتن به…

  • مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان بزهكاری به عنوان آسیب اجتماعی

    مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان بزهكاری به عنوان آسیب اجتماعی بزه بزهكاری پیشگیری از جرم بزهكاری نوجوانان دانلود مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان بزهكاری به عنوان آسیب اجتماعی استراتژی های پیشگیری از بزهكاری مدل تحلیلی بررسی عوامل موثر…

  • پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992

    پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992 پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992 دانلود پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ انواع سبک های تفکر استرنبرگ پرسشنامه استرنبرگ پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ –…

  • حل و فصل اختلافات بین المللی و نهاد داوری

    حل و فصل اختلافات بین المللی و نهاد داوری اختلافات بین المللى حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللى روش هاى سیاسى حل و فصل اختلافات بین المللى نهادهای داوری در حقوق بین الملل جایگاه داوری در حل و…

  • قرارداد مضاربه و شرط ضمان عامل در آن

    قرارداد مضاربه و شرط ضمان عامل در آن قرض مضاربه شرط ضمان ضمانت سرمایه ربا مقتضای عقد شرط ضمان عامل در قرارداد مضاربه دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق دانلود مقالات…

  • پاورپوینت نگاه كلي بر سيستم‌هاي اطلاعاتي ( فصل اول کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان)

    پاورپوینت نگاه كلي بر سيستم‌هاي اطلاعاتي ( فصل اول کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) پاورپوینت نگاه كلي بر سيستم‌هاي اطلاعاتي پاورپوینت فصل اول کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان پاورپوینت فصل اول کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان با عنوان نگاه كلي…

  • ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه

    ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه پایان نامه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی…

  • عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان آن

    عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان آن مکره عقد مکره بطلان عقد بطلان عقد مکره بررسی صحت یا بطلان عقد مکره دانلود مقاله عقد مکره دانلود مقاله صحت یا بطلان عقد مکره عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان…

  • تمرینات ایروبیک

    تمرینات ایروبیک ایروبیک قدرت بدنی در تمرین های ایروبیکی ایروبیك چه اثرات مثبتی بر روحیه و بدن انسان دارد؟ ایروبیك چه ویژگی های مثبتی نسبت به ورزش های دیگر دارد؟ ورزشهای هوازی برای موفقیت در ایروبیک چند روز و چند…

  • بررسی همپار در ترکیب اکسیم

    بررسی همپار در ترکیب اکسیم اكسیم ایزومری ترسیوبوتیل سیكلوهگزنیل ترسیوبوتیل سیكلوهگزانون بررسی همپار در ترکیب اکسیم بررسی ایزومری در اكسیم حاصل از 2 (4 ترسیوبوتیل 1 سیكلوهگزنیل) 4 ترسیوبوتیل سیكلوهگزانون دانلود رساله دكتری رشته داروسازی دانلود رساله دكتری داروسازی رفتن…

  • مبانی نظری بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم

    مبانی نظری بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم جذب کادمیم توسط گندم رشد کادمیم توسط گندم اثر اسید هیومیک و زئولیت بر جذب کادمیم تاثیر سطوح مختلف اسید هیومیک…

  • نوترکیبی در جنس مگس سرکه مالانوگاستر

    نوترکیبی در جنس مگس سرکه مالانوگاستر نوترکیبی در جنس مگس سرکه مالانوگاستر رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه مگس سرکه مالانوگاستر نژاد  T-007برای نشان دادن نوترکیبی جنس نر، معروف می باشد. مطالعه حاضر به نکات زیر اشاره دارد: (1) وقوع…

  • پرسشنامه کمال گرایی هیل و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه کمال گرایی هیل و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه کمال گرایی پرسشنامه کمالگرایی هیل پرسشنامه کمال گرایی هیل و همکاران تفسیر پرسشنامه کمال گرایی هیل دانلود پرسشنامه کمال گرایی دانلود پرسشنامه کمال گرایی…

  • پاورپوینت معماری روم

    پاورپوینت معماری روم معماری روم مقاله معماری روم تحقیق معماری روم پژوهش معماری روم رفتن به سایت اصلی پر شماری گونه های معماری •گسترش پر شتاب سلطه رو میان باستان باعث گردید که تر تیبی متداول و همه گیر و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی مبانی نظری کارآفرینی مبانی نظری در مورد کارآفرینی پیشینه کارآفرینی پیشینه کارآفرینی در ایران پیشینه تحقیق کارآفرینی پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی پیشینه داخلی کارآفرینی پیشینه خارجی کارآفرینی تاریخچه پیدایش کارآفرینی تاریخچه کارآفرینی در…

  • جزوه آناتومی استاد مربوطی

    جزوه آناتومی استاد مربوطی جزوه آناتومی استاد مربوطی رفتن به سایت اصلی جزوه آناتومی استاد مربوطی پاورپوینت 13 جلسه تشکیل کلاس در طول ترم مناسب جمع بندی و مطالعه ایام امتحانات مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   شامل مباحث زیر…

  • روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران

    روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران انتخاب مته روش انرژی ویژه عوامل ژئومکانیکی روش مقاومت حفاری مقاومت فشاری تک محوره روش هزینه حفاری واحد طول روش بهینه انتخاب مته حفاری های نفت و گاز ایران…

  • بررسی زمینه ها و راهکارهای مشارکت شوراهای اسلامی روستایی در فعالیتهای ترویج و توسعه کشاورزی

    بررسی زمینه ها و راهکارهای مشارکت شوراهای اسلامی روستایی در فعالیتهای ترویج و توسعه کشاورزی راهکارهای مشارکت روش توصیفی و همبستگی شوراهای اسلامی روستایی فعالیتهای ترویج و توسعه کشاورزی دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته ترویج و آموزش کشاورزی مشارکت…

  • فصل دوم پایان نامه استرس شغلی معلمان

    فصل دوم پایان نامه استرس شغلی معلمان کلمات کلیدی : مبانی نظری استرس شغلی مبانی نظری استرس شغلی pdf تاریخچه استرس شغلی پیشینه تحقیق استرس شغلی پیشینه نظری استرس شغلی پیشینه تحقیق در مورد استرس شغلی فصل دوم پایان نامه…

  • ارزیابی کاربرد خشونت و دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای مجاز و غیرمجاز

    ارزیابی کاربرد خشونت و دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای مجاز و غیرمجاز خشونتهای مجاز خشونتهای غیرمجاز خشونت اجتماعی مبانی نظری خشونت ارزیابی کاربرد خشونت دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای مجاز دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای غیرمجاز رفتن به سایت اصلی…

  • ارائه مدل استقرار بودجه بندی عملیاتی

    ارائه مدل استقرار بودجه بندی عملیاتی ارائه مدل استقرار بودجه بندی عملیاتی سیستم بهای تمام شده بودجه بندی عملیاتی استقرار بودجه بندی عملیاتی مدلی برای استقرار بودجه بندی عملیاتی شاخص های استقرار موفق نظام بودجه بندی عملیاتی دانلود مقاله بودجه…

  • دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان پولشویی

    دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان پولشویی پولشویی دانلود پایان نامه پولشویی در ایران دانلود پایان نامه پولشویی مراحل پولشویی عناصر تشکیل دهنده پولشویی مبارزه با پولشویی در ایران لایحه مبارزه با پولشویی دانلود پایان نامه حقوق رفتن به…

  • شرط ضمان مضارب

    شرط ضمان مضارب عقد مضاربه قانون مدنى قراض‏ یا مقارضه‏ شرط ضمان مضارب دانلود مقاله حقوق با عنوان شرط ضمان مضارب رفتن به سایت اصلی شرط ضمان مضارب   چكیده  قانون مدنى، شرط ضمان مضارب را شرط باطل و موجب…

  • بررسی تکثر سیاسی احزاب قبل و بعد از انقلاب در ایران

    بررسی تکثر سیاسی احزاب قبل و بعد از انقلاب در ایران احزاب سیاسی در ایران تکثر سیاسی احزاب در ایران تکثر سیاسی احزاب قبل از انقلاب تکثر سیاسی احزاب بعد از انقلاب دانلود تحقیق احزاب سیاسی در ایران فعالیت احزاب…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک با DEA

    پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل…