مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خودپنداره 85 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خودپنداره 85 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه نظریه های خودپنداره
مبانی نظری نظریه های خودپنداره
پیشینه تحقیق نظریه های خودپنداره
پیشینه داخلی نظریه های خودپنداره
پیشینه خارجی نظریه های خودپنداره
پیشینه پژوهش نظریه های خودپنداره
پیشینه نظری نظریه های خودپنداره
ادبیات نظری نظریه های خودپنداره
چارچوب نظری نظریه های خودپنداره

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خودپنداره قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل 85 صفحه می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری نظریه های خودپنداره تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های خودپنداره در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

از نظر برم و کازین  (1985) خودپنداره مجموعه ی کلی باورهای فرد در مورد اسنادهای شخصی وی راجع به خویش است. آنافروید (1946) بیان کرد که خود تفسیری، هسته ی مرکزی خود می باشد (پورکی ، 1988: 48).  به اعتقاد جالاجاس  (1989) خودپنداره از قضاوت های واقعی یا تصور شده ی دیگران به ویژه افراد مرتبط در محیط اجتماعی شکل می گیرد. تعدادی از پژوهشگران اظهار می کنند، منظور از خودپنداره قضاوت افراد در خصوص توانایی ها و یا ارزش های خود (خواه کلی و عمومی، خواه در حوزه های خاص) است (نانسی ، 1994). با توجه به اهمیت خودپنداره و تعاریف گوناگونی که نظریه-پردازان در زمینه های مختلف ارائه نموده اند، توجه به این نگرش ها مفید به نظر می رسد. بنابراین در ادامه ی بحث به تعریف و بررسی تفصیلی دیدگاه چند تن از صاحب نظران می-پردازیم.

 

 

 

 

 مفهوم خویشتن، مهم ترین پدیده و عنصر اساسی در نظریه ی راجرز از شخصیت است. وی بر اساس دیدگاه پدیدارشناسی معتقد است که وقایع بیرون از موجود، به خودی خود برای او معنایی ندارد، بلکه زمانی معنادار می شوند که شخص بر اساس تجارب گذشته و میل به حفظ و تداوم خویشتن به آن وقایع معنا دهد. به نظر او هر فرد، رویدادها و تجربه های پیرامون خود را دریافت می کند و به آن ها معنا می بخشد. این مجموعه ی ادراکی و معنایی، میدان پدیداری فرد را به وجود می آورد. بخش هایی از میدان پدیداری که انسان آن ها را به عنوان (خود)، (مرا)، (من) می شناسد، خویشتن را به وجود می-آورد. از دیدگاه راجرز، مفهوم خودپنداره الگویی سازمان یافته و پایدار از ادراکات را بیان می کند.

 

 

 

 

اگرچه خویشتن تغییر می کند، ولی خصوصیات سازمان یافته، یکپارچه و ویژه ی خودپنداره همیشه حفظ می شود. در مفهوم راجرز از خویشتن، دو نکته ی مهم دیگر نیز وجود دارد. نخست این که مفهوم خویشتن به منزله ی وجود فرد کوچکی درون ما نیست و کاری انجام نمی دهد. خویشتن انسان رفتار او را کنترل نمی کند بلکه این خویشتن، نشان دهنده ی مجموعه ای سازمان یافته از ادراکات است. دوم این که به طور کلی، مجموعه تجارب و ادراکاتی که خویشتن نامیده می شود در حیطه ی آگاهی است. یعنی می توان آن ها را هشیار کرد. اگرچه افراد تجربیاتی دارند که به آن آگاهی ندارند، خودپنداره در اصل هشیار است. به نظر راجرز در صورتی که خویشتن بر اساس موارد ناهشیار تعریف شود، نمی توان آن را به صورت عینی مطالعه کرد. راجرز بر این ادعا بود که کارش را با مفهوم خویشتن آغاز نکرده است. او ابتدا تصور می کرد که این مفهوم، اصطلاحی مبهم و از لحاظ علمی بی معنی است، ولی بعد از گوش دادن به مشکلات و نگرش های درمانجویان، نتیجه گرفت که آن ها علاقه مندند از زبان خویشتن سخن بگویند. اگرچه راجرز تحت تأثیر این مسئله قرار گرفت، ولی احساس کرد که به یک تعریف علمی از خویشتن نیاز دارد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری خودپنداره

تعریف عملیاتی خودپنداره

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره

–    2-2-4- خودپنداره    2
2-2-4- 1- ماهیت خودپنداره    2
2-2-4-2-تاریخچه ی خودپنداره    5
2-2-4-3 علل پیدایش پدیده خود و خودپنداره    7
2-2-4-4-تعریف خودپنداره    10
2-2-4-5-دیدگاههای نظری در مورد خود و خودپنداره    15
2-2-4-5- 1- نظریه ی راجرز خود و خودپنداره    15
2-2-4-5-2-نظریه ی مازلو خود و خودپنداره    19
2-2-4-5-3-نظریه ی آدلر خود و خودپنداره     20
2-2-4-5-4-نظریه ی کوپراسمیت خود و خودپنداره    21
2-2-4-5-5-نظریه ی آلپورت خود و خودپنداره    23
2-2-4-5-6-نظریه ی ویلیام جیمز خود و خودپنداره    23
1)    خودپندارهی بنیادی     24
2)    خودپندارهی ناپایدار ( گذرا):    24
3)    خودپندارهی اجتماعی    25
4)    خودپندارهی آرمانی    26
2-2-4-5-7-دیدگاه اسلام    28
2-2-4-5-8-سایر دیدگاهها    29
1)    ديدگاه اجتماعی    29
2)    ديدگاه شناختی    30
3)    ديدگاه شناختی اجتماعی    30
2-2-4-6- خودپنداره و عزت نفس    31
2-2-4-7- انواع خودپنداره    33
2-2-4-8- تفاوتهای جنسی در تصویر بدنی    36
2-2-4-9- عناصر خودپنداره    37
ساراسوت خودپنداره را دارای شش بعد زیر میداند:    38
2-2-4-10- تأثیرات خودپنداره بر رفتار    39
–    2-3- پیشینهی پژوهشی    41
2-3-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    41
2-3-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور    45
 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 

  • استخراج مس از منابع اکسیدی در معدن مس سونگون

    استخراج مس از منابع اکسیدی در معدن مس سونگون مس سونگون بهره برداری مس کانسنگ اکسیدی روش هیدرومتالورژی استحصال مس هیدرومتالورژی مس استخراج مس به روش هیدرومتالورژی استخراج مس از منابع اکسیدی کانسار پرفیری مس سونگون استخراج مس از منابع…

  • شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران

    شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران آرای داوری خارجی در ایران اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری خارجی در ایران پایان نامه اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری طبق کنوانسیون…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری عملکرد شغلی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری عملکرد شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی مبانی نظری عملکرد شغلی پیشینه تحقیق عملکرد شغلی پیشینه داخلی عملکرد شغلی پیشینه خارجی عملکرد شغلی پیشینه پژوهش عملکرد شغلی پیشینه نظری عملکرد…

  • مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

    مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مدل نظری اجرای CRM مفاهيم مديريت ارتباط با مشتريان اصول مديريت ارتباط با مشتريان چالش هاي پيش روي سيستم هاي CRM پیاده سازی crm…

  • الزامات قانونی اجرای مالیات بر ارزش افزوده

    الزامات قانونی اجرای مالیات بر ارزش افزوده مالیات الزامات قانونی مالیات بر ارزش افزوده مودی مالیاتی الزامات قانونی اجرای مالیات بر ارزش افزوده دانلود مقاله حسابداری الزامات قانونی اجرای مالیات بر ارزش افزوده رفتن به سایت اصلی الزامات قانونی اجرای…

  • حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات

    حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات امضای الكترونیكی حقوق فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات و ارتباطات دانلود مقاله رشته حقوق حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات دانلود مقالات حقوق خرید مقالات حقوق سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند…

  • مدلسازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ

    مدلسازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ الگوریتم ژنتیک ترکیبی مسئله فروشنده دوره گرد زمانبندی جریان کار کارگاهی زمانهای تنظیم وابسته به توالی مدلسازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ مدلسازی و حل مساله جریان کار کارگاهی مدلسازی و حل…

  • پاورپوینت اقدام پژوهی (Action Research)

    پاورپوینت اقدام پژوهی (Action Research) کلمات کلیدی : پاورپوینت اقدام پژوهی Action Research اقدام پژوهی Action Research تعریف اقدام پژوهی مقاله اقدام پژوهی تحقیق اقدام پژوهی بررسی اقدام پژوهی تحلیل اقدام پژوهی زمینه های اقدام پژوهی راهنمای کامل نگارش اقدام…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شادمانی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شادمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادمانی مبانی نظری شادمانی پیشینه تحقیق شادمانی پیشینه داخلی شادمانی پیشینه خارجی شادمانی پیشینه پژوهش شادمانی پیشینه نظری شادمانی ادبیات نظری شادمانی چارچوب نظری شادمانی…

  • مبانی نظری مدل های مدیریت دانش 87 صفحه کامل و جامع

    مبانی نظری مدل های مدیریت دانش 87 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوشمندی بازاریابی مبانی نظری هوشمندی بازاریابی پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی پیشینه داخلی هوشمندی بازاریابی پیشینه خارجی هوشمندی بازاریابی پیشینه پژوهش هوشمندی بازاریابی پیشینه نظری هوشمندی بازاریابی ادبیات…

  • ویژگی ها و تفاوت های برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی

    ویژگی ها و تفاوت های برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی برنامه ریزی استراتژیک برنامه ریزی عملیاتی دانلود مقاله مدیریت ویژگیها برنامه ریزی استراتژیک ویژگیها برنامه ریزی عملیاتی تفاوتهای برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی ویژگیها و تفاوتهای…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی ارتقای شغلی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی ارتقای شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارتقای شغلی مبانی نظری ارتقای شغلی پیشینه تحقیق ارتقای شغلی پیشینه داخلی ارتقای شغلی پیشینه خارجی ارتقای شغلی پیشینه پژوهش ارتقای شغلی پیشینه نظری ارتقای شغلی…

  • هیدروکسی آپاتیت و بررسی راههای تولید آن

    هیدروکسی آپاتیت و بررسی راههای تولید آن هیدروکسی آپاتیت ساختار هیدروکسی آپاتیت کاربردهای هیدروکسی آپاتیت روشهای تولید هیدروکسی آپاتیت هیدروکسی آپاتیت و بررسی راههای تولید آن دانلود پایان نامه هیدروکسی آپاتیت دانلود پایان نامه مواد دانلود پایان نامه رشته مواد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام 45 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام 45 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردش وجه نقد و قیمت سهام تحقیق گردش وجه نقد و قیمت سهام گردش وجه نقد و قیمت سهام…

  • پاورپوینت کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم نیکو مرام

    پاورپوینت کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم نیکو مرام کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند دکتر هاشم نیکو مرام رفتن به سایت اصلی پاورپوینت خلاصه کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم…

  • پاورپوینت سنجش از دور

    پاورپوینت سنجش از دور پاورپوینت سنجش از دور سنجش از دور تحقیق سنجش از دور مقاله سنجش از دور بررسی سنجش از دور تعریف سنجش از دور تاريخچه سنجش از دور کاربردهایي از سنجش از دور مزایای استفاده از تصاویر…

  • پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان سیستم اطلاعات جغرافیایی زمانمند

    پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان سیستم اطلاعات جغرافیایی زمانمند Temporal GIS مدلسازی زمانمکان سیستم های اطلاعاتی زمین مرجع سیستم اطلاعات جغرافیایی زمانمند خرید پایان نامه رشته جغرافیا فروش پایان نامه رشته جغرافیا سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • مقاله علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

    مقاله علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران ارزش ویژه برند مقاله ارزش ویژه برند عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند مقاله عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه علل موثر بر ارزش ویژه برند…

  • اشتغال زنان و بررسی دیدگاه های متفاوت در این باره

    اشتغال زنان و بررسی دیدگاه های متفاوت در این باره اشتغال زنان موانع اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان از دیدگاه اسلام اشتغال زنان از نگاه اسناد بین المللی اشتغال زنان از دیدگاه اجتماعی و اقتصادی دانلود پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوء مصرف مواد 81 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوء مصرف مواد 81 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سوء مصرف مواد مبانی نظری سوء مصرف مواد پیشینه تحقیق سوء مصرف مواد پیشینه داخلی سوء مصرف مواد پیشینه خارجی سوء مصرف مواد…

  • طرح تفصیلی پایان نامه تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن

    طرح تفصیلی پایان نامه تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود پروپوزال تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج پروپوزال ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج پروپوزال تدلیس در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی مبانی نظری نوآوری دانشگاهی دانلود مبانی نظری نوآوری دانشگاهی پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی ادبیات نظری نوآوری دانشگاهی فصل دوم پایان نامه نوآوری دانشگاهی مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی ادبیات و مبانی…

  • پرسشنامه ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران

    پرسشنامه ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد hse پرسشنامه ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران پرسشنامه شاخص های عملکردی hse پرسشنامه مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد ایمنی پرسشنامه وضعیت HSE در…