مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مربوط به شادکامی 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مربوط به شادکامی 45 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه نظریه های شادکامی
مبانی نظری نظریه های شادکامی
پیشینه تحقیق نظریه های شادکامی
پیشینه داخلی نظریه های شادکامی
پیشینه خارجی نظریه های شادکامی
پیشینه پژوهش نظریه های شادکامی
پیشینه نظری نظریه های شادکامی
ادبیات نظری نظریه های شادکامی
چارچوب نظری نظریه های شادکامی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های شادکامی می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نظریه های شادکامی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های شادکامی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

نظریه­ های شادکامی

1-­ دیدگاه روانشناختی:
از دیدگاه روانشناسان، شادی یک هیجان ناپایدار است و می­تواند برای چند ثانیه، چند دقیقه و چند ساعت ادامه داشته باشد. حال اگر احساس شادی بیش از چند ساعت ادامه یابد و برای مدت­ها نیز پایدار بماند در این صورت به آن احساس خوشبختی یا شادکامی می­گویند.

یکی از نظریه­های شادکامی از دیدگاه روانشناسی «نظریه سطح انطباق[1]» نام دارد.بر اساس این نظریه احساس شادکامی هر فرد با مقایسه اوضاع و احوال و شرایط فرد بهبود پیدا می­کند به همان نسبت معیار شادکامی فرد نیز بالاتر می­رود. به هر حال هر یک از ما احساس شادکامی را با کلمات خاصی تعریف می­کنیم که هر چند معنای این کلمات برای همه ما قابل فهم و درک است، ولی همه افراد نمی­توانند تعریف کاملاً مشابهی برای احساس شادکامی ارائه دهند. هر یک از ما در ارائه تعریفی برای شادکامی و تعقیب آن یک هدف نهایی را دنبال می­کنیم و تصمیمات اساسی و مهم زندگی خود را بر اساس آنچه که فکر می­کنیم ما را خوشبخت­تر و شادکام­تر خواهد کرد، انجام می­دهیم(مظفری و هادیان فرد، 1384).

 

 

 

 

از دیدگاه روانشناسی شادکامی در سطح فردی مورد توجه است. شادکامی به عنوان یکی از ویژگی های شخصیتی فرد تصور می­شود، یعنی میزان شادکامی هر فرد بستگی به ویژگی­های فرد دارد که دیدش نسبت به زندگی چگونه باشد. عقاید انسان بی حوصله و طمع کار درک می­کند. لازم به ذکر است که این نظریه سطح فردی به نتایجی دست یافت که بر پایه تحلیل و مطالعه­های طولی و آزمایشی به دست آمده است که عبارت­ اند از:

 

 

1- شادکامی در یک مدت کوتاه کاملاً ثابت است و در مدت طولانی دوامی ندارد. 2- شادکامی به شانس یا سودمندی بستگی ندارد. 3- شادکامی تنها به عوامل درونی بستگی ندارد و عوامل خارجی یا محیطی نیز در میزان شادکامی نقش دارند. به عبارت دیگر، اساس وراثت در شناخت شادکامی نقش کمی را بر عهده دارد و عوامل روان­شناسی فقط قسمتی از این تفاوت­ها را نشان می­دخد. یکی از عواملی که موجب شادکامی در فرد می­شود درک فرد از خویشتن می­باشد. هنگامی که یک فرد به هستی درونی خویش پی می­برد و بر توانایی­های خود واقف می­شود می­تواند بر مشکلاتش چیره شود و شرایط زندگی خود را با اتکا بر توانایی­هایش توسعه می­دهد. زیرا هنگامی که انسان­ها با مشکلی مواجه می­شوند نمی­توانند بی تفاوت از آن بگذرند و سعی می­کنند مشکلات خود را با توجه به امکانات موجودی که دارند مدتفع سازند (به نقل از آریایی مقدم، 1382). در زیر به مطالعات برخی روانشناسان که شادکامی را از سلامتی، جوانی، نیرو و دیگر شرایط زندگی مستقل می­دانند، می­پردازیم.

 

 

بریکمن[2] (1987؛ به نقل از آریایی مقدم، 1382) در مصاحبه با گروهی از افراد که در قرعه کشی مبلغ قابل توجهی پول برنده شده بودند و گروهی که به هیچ عنوان پولی را به دست نیاورده بودند در مورد احساس خوشبختی در شش ماه قبل و بعد از قرعه کشی به این نتیجه رسید که این افراد  (گروهی که در قرعه کشی پول زیادی به دست آورده­اند) در مقایسه با گروه دیگر در گذشته، حال، شش ماه آینده احساس شادکامی و خوشبختی را تجربه نکردند و در بعضی از جنبه­ها وضعیت زندگی آنان بدتر از افرادی بوده که پول زیادی را به دست نیاورده بودند. این افراد از فعالیت­های روزمره زندگی خود کمتر لذت می­برند و بعد از چنین تغییر مهمی در زندگی خود نیز لذت­های ساده برای آنان اهمیتی نداشت.

 

 

فریدمن[3] (1978؛ به نقل از ساعتچی، 1377) از گروه زیادی از مردم درخواست کرد تا شادکامی را تعریف کنند. نتایج این تحقیق نشان داد که حدود نیمی از گروه نمونه مورد تحقیق وی شادکامی را بر اساس امکان دسترسی به تفریحات، فعالیت­های هیجان­آور و اوقات خوش تعریف کردند و به نظر آنان شادکامی یعنی وقتی زندگی مملو از فعالیت­های لذت­بخش است. نیم دیگری از گروه در مطالعه، شادکامی را بر اساس عواملی نظیر قناعت، خرسندی، رضایت و رهایی از انواع نگرانی­ها تعریف کردند. به نظر آن­ها آرامش درونی یا حالت درونی آرام شامل آرامش  خاطر یعنی خوشبختی و شادکامی است. در این تحقیق مشخص شد که گروهی از مردم نسبت به فعالیت­های لذت بخش و گروهی دیگر نسبت به برخورداری از آرامش خاطر تأکید می­کنند. اما تفاوت این دو گروه از مردم در تأکیدی است که نسبت به هر عامل داشته­اند. در ادامه باید افزود که تقریباً هر شخصی تشخیص می­دهد که اوقات خوش و آرامش خاطر جزء پایه­های خوشبختی است و تفاوت مردم با یکدیگر در تأکیدی است که نسبت به این عوامل داشته­اند.

 

 

2-­ دیدگاه جامعه شناختی:
یکی از اهداف اصلی جامعه قرن بیستم تعقیب شادکامی و متداول ساختن آن در بین جامعه است. به طور منحصر به فرد مردم سعی می­کنند شیوه­های زندگی شان را چنان شکل بدهند تا بتوانند به نحو احسن از آن لذت ببرند. از لحاظ سیاسی حمایت­های فراوانی در این زمینه صورت گرفته است که هدف اصلی آن افزایش شادکامی برای همه اعضای جامعه می­باشد و نیز این اعتقاد عمیقاً وجود دارد که ما می­توانیم نسبت به وضعیتی که در ان هستیم خوشحال تر زندگی کنیم.

 

 

یکی از نظریه­های جالب در زمینه شادکامی «نظریه مقایسه اجتماعی[4]» است. در این نظریه شادکامی نتیجه یا حاصل این احساس شخص است که اوضاع و احوال و شرایط زندگی فرد بسیار مطلوب تر از اوضاع و احوال زندگی دیگران است. براساس این نظریه می­توانیم با مقایسه زندگی خود با زندگی افراد دیگری که امتیازهای کمتری دارند احساس شادکامی بیشتری بکنیم. یکی از عواملی که در نظریه مقایسه اجتماعی اهمیت کمتری دارد ثروت است. برخلاف تصور عمومی مردم احساس شادکامی و خوشبختی در افراد ثروتمند تفاوت زیادی با احساس خوشبختی در مردم غیر ثروتمند ندارد. شرط این مقایسه آن است که مردم غیر ثروتمند از امکانات اولیه و اساسی زندگی مانند: شغل، خانه، خانواده و نظایر آن برخوردار باشند(ساعتچی، 1377).

 

 

دیدگاه جامعه شناختی شادکامی را به عنوان یک ویژگی ملی تلقی می­کند و بر این اصل است که عقاید و ارزش­ها در تعیین میزان شادکامی نقش اساسی دارد. چشم­انداز زندگی اشاره شده در ارزش های مشترک و اعتقادات در بین افراد به عنوان گسترش دهنده­ی ادراکات فردی به حساب می­آیند. همان طور که چشم انداز جمعی به صورت گسترد­های یک موضوع ثابت می­باشد و قضاوت­های فردی در ارتباط با آن حالتی ایستا دارند (همان منبع).

 

این نظریه به وسیله تفاوت­هایی که بین میانگین شادکامی میان ملت­ها موجود است مورد تحلیل قرار گرفت و به نتایج ذیل دست یافت: 1- ثبات جامعه علی رغم وصول نسبی به ثبات نسبی در دهه اخیر دست­خوش تغییرات عمیق و نسبی قرار گرفته است. 2- میانگین شادکامی به دست آمده در ملت­ها به شرایط زندگی آنها بستگی ندارد. 3- تفاوت­هایی که در بین ملت­ها وجود دارد را نمی­توان با یک چشم انداز سطحی به زندگی شان توضیح داد (همان منبع).

 

 

 

حال در اینجا این سؤال مطرح می­شود که آیا می توان شادکامی را در جامعه گسترش داد؟

به دلایل ذیل نمی­توانیم شادکامی را در اجتماع گسترش دهیم: 1- قادر نیستیم جامعه را بر طبق برنامه تغییر دهیم اما این موضوع به جوامع صنعتی محدود می­شود. 2- پیشرفت موفقیت­آمیز جامعه در این باره کمک کمی می­کند(ساعتچی، 1377).  جامعه­ شناسان در حیطه شادکامی معتقدند که انسان­ها می­توانند شادکام­تر زندگی کنند به شرط آن که نگرش افراد به زندگی در افکار وجودشان ریشه­دار شود. تحقیقات علمی برنامه­ریزی شده در میان ملت­ها نشان داده است که با شهروندان شادکام می‌توانیم جامعه­ی بهتری داشته باشیم. در بررسی افکار عمومی شادکامی از ارزش والایی برخوردار است و در زندگی مردم اولویت دارد، یعنی مردم بیشتر فعالیت­هایی را انجام می­دهند که باعث افزایش شادکامی در آن­ها بشود و بتوانند شادکام­تر زندگی نمایند(هاردینگ[5]، 1985، به نقل از آریایی مقدم، 1382).

 

 

 

 

حال به ذکر تحقیقاتی که توسط جامعه شناسان و روان شناسان اجتماعی در حیطه شادکامی انجام گرفته است، می­پردازیم.

مؤسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه میشیگان[6] آمریکا در سال 1978 مجموعه تحقیقاتی را در مورد میزان شادکامی انجام داد. در پرسشنامه­ای از مردم خواسته شد تا درباره هیجان­های مثبت و منفی خود در طی چند هفته گذشته اظهار نظر کنند. نتایج حاصل از این بررسی­ها نشان دادند که 86 درصد از پاسخ دهندگان به دلیل اتمام رسانیدن کارها یا فعالیتی که در دست داشته­اند احساس خشنودی کرده­اند، 74 درصد احساس کرده­اند که امور بر وفق مراد آنان در جریان بوده است، 74 درصد از پاسخ­دهندگان نوعی هیجان مطبوع با این احساس را تجربه کرده­اند که چیزی برای آنان جالب بوده است، 30 درصد از افراداحساس افسردگی یا احساس ناخشنودی شدید را تجربه کرده­اند، 48 درصد احساس بی­قراری کرده­اند و 22 درصد به دلیل انتقادی که از آنان شده است ناراحت شده­اند. نتیجه این تحقیقات نشان می­دهند که هر چند زندگی برای گروه مورد مطالعه دارای پستی­ها و بلندی­های خاص خود بوده است، بیشتر مردم لحظات خوب را بیشتر از لحظات نامطبوع تجربه کرده­اند(ساعتچی، 1377).

 

 

اینگلهارت[7](1990؛ به نقل از آریایی مقدم، 1382) می­گوید اختلافات چندگانه­ی ملی در شادکامی معیارهای فرهنگی شناختی را منعکس می­کند. او این معیارها را ریشه در تفاوت­های عمیق در نگرش به زندگی بین ملت­ها می­داند. در این زمینه دو مسأله جای ابهام دارد: 1- تعصب­های فرهنگی در معیارهای شادکامی 2- تفاوت فرهنگی موجود در شادکامی.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
شادکامی 7
2-20- نظریه های شادمانی 14
1- دیدگاه روانشناختی: 14
2- دیدگاه جامعه شناختی: 17
3- دیدگاه عصبی– شناختی: 22
2-21- ویژگیهای اصلی افراد شادکام 24
2-22- اسلام و شادی 25
2-23- پیشینه پژوهشی تحقیق 27
2-24- جمع بندی 35
2-25- فرضیه ها 37
منابع 38
منابع انگلیسی 42

 

  • مقاله ویژگی مردان

    مقاله ویژگی مردان ویژگی مردان خلاهای ارتباطی انگیزه‌های جنسی ویژگیهای فردی و شخصیتی دانلود مقاله ویژگی مردان 25 راه برای بدست آوردن دل مردان 2 روش جلوگیری از بروز جروبحث و دعوا در مردان رازهایی دربارة مردان و روابط جنسی…

  • مدیریت و بازیافت زباله های شهری

    مدیریت و بازیافت زباله های شهری انواع زباله ها زباله های شهری بازیافت زباله های شهری مدیریت زباله های شهری مدیریت و بازیافت زباله های شهری دانلود مقالات محیط زیست دانلود مقالات رشته محیط زیست رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • گزارش کارآموزی رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی استرس و رضایت شغلی کارکنان شرکت پارس خودرو

    گزارش کارآموزی رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی استرس و رضایت شغلی کارکنان شرکت پارس خودرو استرس کارکنان رضایت شغلی کارکنان استرس کارکنان شرکت پارس خودرو رضایت شغلی کارکنان شرکت پارس خودرو بررسی استرس و رضایت شغلی کارکنان شرکت…

  • ارائه مدل مناسبی برای پیش بینی بازده شرکتها با بررسی اثر حجم معامله بعنوان جایگزین سایر متغیرها

    ارائه مدل مناسبی برای پیش بینی بازده شرکتها با بررسی اثر حجم معامله بعنوان جایگزین سایر متغیرها بازده سهام سود هر سهم سود غیر منتظره بازده غیر منتظره حجم معامله غیر عادی اهمیت حجم معامله پیش بینی بازده دانلود پایان…

  • بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر

    بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر موزه در ایران موزه از نگاه ایکوم بررسی لزوم ایجاد موزه طرح راه اندازی موزه شهر دماوند دانلود پایان نامه رشته گردشگری بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • نقش امنیت اطلاعات در سازمان ها

    نقش امنیت اطلاعات در سازمان ها محیط ایمن در سازمان نقش امنیت اطلاعات در سازمان ها تعریف امنیت اطلاعات اهمیت امنیت اطلاعات برای یك سازمان امنیت اطلاعات در سازمان ها طی سالیان اخیر مزایای سرمایه گذاری در امنیت اطلاعات تاثیر…

  • پاورپوینت الگوهای علمی حسابداری

    پاورپوینت الگوهای علمی حسابداری پاورپوینت الگوهای علمی حسابداری الگوهای علمی حسابداری تحقیق الگوهای علمی حسابداری مقاله الگوهای علمی حسابداری مفهوم پارادایم پارادایم انسان شناختی – استقرا پارادایم سودحقیقی – قیاس پارادایم سودمندی در تصمیم گیری ها پارادایم مدل تصمیم گیری…

  • پاورپوینت ایده پردازی و سیاست نویسی

    پاورپوینت ایده پردازی و سیاست نویسی کلمات کلیدی : پاورپوینت ایده پردازی و سیاست نویسی ایده پردازی و سیاست نویسی مدل سیاست نویسی سیاست پرسش و پاسخ های سیاستگذاری طرح تدوین سیاست مهارت های هفت گانه سیاست نویسی روش بنیادی…

  • قاچاق انسان در حقوق ایران و اسناد بین المللی

    قاچاق انسان در حقوق ایران و اسناد بین المللی قاچاق انسان در حقوق ایران قاچاق انسان در حقوق بین الملل قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی قاچاق انسان در پروتكل الحاقی به كنوانسیون پالرمو تحقیق در مورد قاچاق پایان نامه…

  • مهمترین نظریات موجود در زمینه روابط میان شرایط محیط کار و وضعیت عملکرد و سلامتی فرد

    مهمترین نظریات موجود در زمینه روابط میان شرایط محیط کار و وضعیت عملکرد و سلامتی فرد کلمات کلیدی : سلامت روانی فرسودگی شغلی نظریه های سلامت روانی وضعيت عملکرد شغلي کارکنان تعامل ويژگي هاي محيط کار نظریه های عملکرد شغلي…

  • بررسی توانایی های غیرشناختی و نقش آن در سلامت روانی و رابطه میان هوش هیجانی و سلامت روانی

    بررسی توانایی های غیرشناختی و نقش آن در سلامت روانی و رابطه میان هوش هیجانی و سلامت روانی هوش هیجانی سلامت روانی بهداشت روانی توانایی های غیرشناختی رابطه هوش هیجانی و سلامت روانی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه فکری87 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه فکری87 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی مبانی نظری رابطه سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک مبانی نظری مدیریت سرمایه فکری مبانی نظری مدیریت…

  • علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

    علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پایان نامه ارزش ویژه برند خدمات…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی داخلی مبانی نظری بازاریابی داخلی پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی پیشینه داخلی بازاریابی داخلی پیشینه خارجی بازاریابی داخلی پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی پیشینه نظری بازاریابی داخلی…

  • قالب های ساخت آگهی،ارزیابی آنها و تولید آگهی تلویزیونی و انیمیشنی

    قالب های ساخت آگهی،ارزیابی آنها و تولید آگهی تلویزیونی و انیمیشنی دانلود پایان نامه آگهی انیمیشنی دانلود پایان نامه تولید آگهی تلویزیونی دانلود پایان نامه قالب های ساخت آگهی دانلود پایان نامه بررسی زییایی شناختی آگهی دانلود پایان نامه رشته…

  • تحلیل پوششی داده ها و شاخص مالم کوئیست

    تحلیل پوششی داده ها و شاخص مالم کوئیست تحلیل پوششی داده ها شاخص مالم كوئیست  تاریخچه تحلیل پوششی داده‌ها تحلیل پوششی داده‌ها مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده‌ها تحقیق تحلیل پوششی داده ها تحقیق مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده ها رفتن…

  • بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی مصرف کنندگان از تعمیم برند

    بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی مصرف کنندگان از تعمیم برند ارزش ویژه برند محصولات لبنی پگاه ارزش ویژه برند در محصولات لبنی پگاه رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت دانلود مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت ادبیات نظری عملکرد و کارایی مدیریت فصل دوم پایان نامه عملکرد و…

  • ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران

    ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های ارزیابی عملکرد hse  ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های اندازه گیری عملکرد سیستم مدیریت hse شاخص های عملکردی hse مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد ایمنی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش 45 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فعالیت های پیشبرد فروش مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه داخلی فعالیت های پیشبرد فروش…

  • شناسایی نظام اخلاقی نخبگان علمی کشور و علل تاثیرگذار بر آن و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن

    شناسایی نظام اخلاقی نخبگان علمی کشور و علل تاثیرگذار بر آن و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن شاخص اخلاق عملی نظریه های علمی اخلاق پایان نامه نظام اخلاقی نخبگان علمی پایان نامه نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی عوامل مؤثر…

  • پروپوزال بررسی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات بانکی و تاثیر این انحراف بر ایجاد مطالبات معوق

    پروپوزال بررسی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات بانکی و تاثیر این انحراف بر ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق مطالبات معوق بانکها انحراف تسهیلات بانکی پروپوزال مطالبات معوق پروپوزال انحراف تسهیلات بانکی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات بانکی تاثیر انحراف تسهیلات…

  • پرسشنامه طلاق عاطفی هاشمی 1392 با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه طلاق عاطفی هاشمی 1392 با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس طلاق عاطفی پرسشنامه طلاق عاطفی پرسشنامه طلاق عاطفی pdf پرسشنامه طلاق عاطفی هاشمی دانلود پرسشنامه طلاق عاطفی هاشمی،1392 تفسیر پرسشنامه طلاق عاطفی هاشمی،1392 رفتن به…

  • بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان

    بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان مدیریت دانش سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه…

  • پاورپوینت بیکاری و تورم

    پاورپوینت بیکاری و تورم کلمات کلیدی : پاورپوینت بیکاری و تورم بیکاری و تورم بیکاری و تورم مقاله بیکاری و تورم بررسی بیکاری و تورم تحلیل بیکاری و تورم منحنی فیلیپس رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع بیکاری…