مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

  • بررسی تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی

    بررسی تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی ارزیابی عملکرد اقتصادی شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر نرخ ارز بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی ارزیابی عملکرد اقتصادی در شرکتهای بورس…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنش خشکی در گیاهان 87 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنش خشکی در گیاهان 87 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تنش خشکی در گیاهان مبانی نظری تنش خشکی در گیاهان پیشینه تحقیق تنش خشکی در گیاهان پیشینه داخلی تنش خشکی در گیاهان…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت محیط فیزیکی و کیفیت غذا و کیفیت خدمات بر ارزشهای درک شده رضایت و نیات رفتاری مشتری در رستوران

    پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت محیط فیزیکی و کیفیت غذا و کیفیت خدمات بر ارزشهای درک شده رضایت و نیات رفتاری مشتری در رستوران پرسشنامه کیفیت محیط فیزیکی در رستوران پرسشنامه کیفیت غذا در رستوران پرسشنامه کیفیت خدمات در رستوران پرسشنامه…

  • پرسشنامه بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی

    پرسشنامه بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی کلمات کلیدی : پرسشنامه اسکان غیر رسمی پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود پرسشنامه اسکان غیر رسمی دانلود پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی…

  • پرسشنامه سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی دانش آموزان سینها و سینگ

    پرسشنامه سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی دانش آموزان سینها و سینگ کلمات کلیدی : پرسشنامه سازگاری اجتماعی پرسشنامه سازگاری اجتماعی دانش آموزان پرسشنامه سازگاری تحصیلی سینها و سینگ پرسشنامه سازگاری دانش آموزان سینها و سینگ پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی…

  • بررسی آبشویی خاک های شور و سدیمی و تعیین برنامه زراعی مناسب

    بررسی آبشویی خاک های شور و سدیمی و تعیین برنامه زراعی مناسب آبشویی برنامه زراعی خاك شور وسدیمی آبشویی خاک های شور آبشویی خاک های سدیمی تعیین برنامه زراعی مناسب بررسی آبشویی خاک های شور و سدیمی و تعیین برنامه…

  • مطالعه تطبیقی دفاع مشروع در قانون مجازات اسلامی و دیدگاه فقها

    مطالعه تطبیقی دفاع مشروع در قانون مجازات اسلامی و دیدگاه فقها پیشینه و تاریخچه دفاع مشروع دفاع مشروع در حقوق جزایی ایران دفاع مشروع در حقوق ایران دفاع مشروع در فقه دفاع مشروع در قانون مجازات اسلامی نگاهی به دفاع…

  • آندوسکوپی غدد بزاقی

    آندوسکوپی غدد بزاقی آندوسکوپی غدد بزاقی سیالواندوسکوپی دانلود مقالات پزشکی آندوسکوپی غدد بزاقی سیستم همکاری در فروش فایل خرید تحقیق و مقالات پزشکی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله پزشکی آندوسکوپی غدد بزاقی   چکیده زمینه طی 13 سال گذشته…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس 105 صفحه کامل و جامع

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس 105 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : مبانی نظری عزت نفس چیست مبانی نظری عزت نفس پیشرفت تحصیلی مباني نظري عزة نفس مبانی نظری و پیشینه عزت نفس تاریخچه عزت نفس در…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشونت 45 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشونت 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خشونت مبانی نظری خشونت پیشینه تحقیق خشونت پیشینه داخلی خشونت پیشینه خارجی خشونت پیشینه پژوهش خشونت پیشینه نظری خشونت ادبیات نظری خشونت چارچوب نظری…

  • بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور

    بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور تنیدگی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی رابطه فشار روانی و خطای انسانی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی بررسی و تبیین تاثیر…

  • پاورپوینت (اسلاید) کنترل مالی

    پاورپوینت (اسلاید) کنترل مالی کلمات کلیدی : پاورپوینت کنترل مالی کنترل مالی تحقیق کنترل مالی مقاله کنترل مالی بررسی کنترل مالی تحلیل کنترل مالی صورت های مالی تجزیه و تحلیل نسبت ها روش های کنترل بودجه بودجه بندی انواع بودجه…

  • پاورپوینت کتاب مسائل نوجوانان و جوانان در ایران معاصر تألیف دکتر منیژه کرباسی و دکتر منوچهر وکیلیان

    پاورپوینت کتاب مسائل نوجوانان و جوانان در ایران معاصر تألیف دکتر منیژه کرباسی و دکتر منوچهر وکیلیان کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت کتاب مسائل نوجوانان و جوانان در ایران معاصر تألیف دکتر منیژه کرباسی و دکتر منوچهر وکیلیان کتاب…

  • مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها و راه حلهای مناسب وصول

    مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها و راه حلهای مناسب وصول مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران راه حل های مناسب وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مبانی نظری مطالبات…

  • عملکرد شغلی کارکنان و عوامل موثر بر آن

    عملکرد شغلی کارکنان و عوامل موثر بر آن عملکرد شغلی عملکرد شغلی کارکنان عوامل موثر بر عملکرد شغلی اهمیت نیروی انسانی در سازمان مدل نظری عملکرد شغلی کارکنان تحقیق عملکرد شغلی کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته مدیریت…

  • طریقه استنباط فقه القرآن در تفسیر التبیان

    طریقه استنباط فقه القرآن در تفسیر التبیان استنباط آیات الاحكام روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان ویژگی های آیات الاحکام در التبیان روشهای شیخ طوسی در تفسیر التبیان مبانی استنباط شیخ طوسی در تفسیر التبیان پایان نامه تفسیر التبیان…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی هویت سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

  • لزوم تجدید نظر درسیاست‌های جمعیتی ایران

    لزوم تجدید نظر درسیاست‌های جمعیتی ایران لزوم تجدید نظر درسیاست‌های جمعیتی ایران جایگاه جهانی ایران از لحاظ جمعیتی ترکیب جمعیت ایران وضعیت ازدواج و طلاق کشور تحولات جمعیتی خانوارها در کشور چالش‌ها و راهکارهای حفظ تعادل پویای ساختار جمعیتی کشور…

  • پاورپوینت مالیه عمومی و بودجه دولتی

    پاورپوینت مالیه عمومی و بودجه دولتی دانلود پاورپوینت مالیه عمومی و بودجه دولتی مالیه عمومی و بودجه دولتی تحقیق مالیه عمومی و بودجه دولتی مقاله مالیه عمومی و بودجه دولتی مالیه عمومی و سیاستهای پولی و مالی بودجه چیست مراحل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی در سینما 172 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی در سینما 172 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت دینی در سینما مبانی نظری هویت دینی در سینما پیشینه تحقیق هویت دینی در سینما پیشینه داخلی هویت دینی در سینما…

  • پاورپوینت تنظیم خانواده

    پاورپوینت تنظیم خانواده کلمات کلیدی : تنظیم خانواده رابطه جنسی رحم جمعیت بارداری حاملگی حامله اسپرم کش جلوگیری از بارداری وازکتومی ضد بارداری رشد جمعیت رفتن به سایت اصلی فهرست مطالب ارائه شده در پاورپوینت تنظیم خانواده در 115 اسلاید…

  • پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992 با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992 با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک های تفکر پرسشنامه سبکهای تفکر استرنبرگ پرسشنامه سبکهای تفکر استرنبرگ و واگنر پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992 پرسشنامه…

  • پاورپوینت قوه مجریه و دستگاه اداری مرکزی جمهوری اسلامی ایران

    پاورپوینت قوه مجریه و دستگاه اداری مرکزی جمهوری اسلامی ایران پاورپوینت قوه مجریه و دستگاه اداری مرکزی جمهوری اسلامی ایران قوه مجریه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش قوه مجریه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اداره امور عمومی…

  • پروپوزال ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری

    پروپوزال ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری پروپوزال محاسبات ابری doc پروپوزال رایانش ابری دانلود پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری پروپوزال راه حل های امنیتی در محاسبات ابری مقایسه…

  • طرحهای توجیهی کسب وکار

    طرحهای توجیهی کسب وکار طرح توجیهی کسب و کار کارآفرینی اشتغال کسب درآمد رفتن به سایت اصلی اگربرای راه اندازی و کسب کار  نیاز به طرح توجیهی  با تمامی رعایت استانداردها دارید فایل حاضر دارای کسب و کارهای گوناگون میباشدکه…