متدولوژی تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی

متدولوژی تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی

پایگاه داده تحلیلی
طراحی پایگاه داده تحلیلی
تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی
دسته بندی انواع پرس و جو در پایگاه داده ها
متدولوژی تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی
پارامترهای ارزیابی سیستم در رابطه با پرس و جو
دانلود مقالات کارشناسی ارشد نرم افزار
دانلود مقالات ارشد نرم افزار

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار

متدولوژی تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی

 

 

 چكیده

نظر به اینكه دلیل اصلی شكست سیستم های پایگاه داده تحلیلی، عدم تشخیص لزوم ایجاد آنهاست، تحلیل لزوم ایجاد پایگاه داده تحلیلی دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و در این گزارش مورد بررسی قرار می گیرد. به این منظور ابتدا انواع پرس و جو  دسته بندی شده و سپس بر روی یك پایگاه داده نمونه و پایگاه داده تحلیلی متناظر با آن با سایزهای مختلف اعمال شد و دیدیم كه در رابطه با پرس و جوهای چندبعدی  و مجتمع ، وجود پایگاه داده تحلیلی ضروری بوده و در رابطه با پرس و جوهای تودرتو  و پیوندی ، استفاده از پایگاه داده تحلیلی مفید بوده و برای پری و جوهای ساده  و محاسباتی ، استفاده از پایگاه داده مناسب تر می باشد. در این مقاله، هدف از متدولوژی، ارائه یک چهارچوب کاری است.

 

 

کلمات کلیدی:

پایگاه داده تحلیلی

طراحی پایگاه داده تحلیلی

تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی

 

 

 

مقدمه

با بررسی منابع مختلف، دیدیم كه به چگونگی ساخت پایگاه داده تحلیلی بسیار پرداخته شده است. ساخت پایگاه داده تحلیلی شامل مراحل زیر است:

– انتخاب فرایند تجاری: این فرایند، فرایند عملیاتی اصلی در سازمان مورد نظر می باشد . سازمان مورد نظر شامل چندین سیستم می باشد که در آن داده ها برای پایگاه داده تحلیلی جمع آوری می شوند.

 

– انتخاب دانه : دانه در واقع یک رکورد در جدول حقیقت می باشد و می تواند یک تراکنش خاص باشد.

– انتخاب بعدها : مانند زمان، محصول و مشتری به همراه شناسایی ویژگیهای آن بعد.

– انتخاب حقایق قابل اندازه گیری جدول حقایق : این حقایق مقادیر شمارشی و افزودنی می باشند.

– تشخیص پارامترهای تحلیلی: رکوردی که خلاصه ای از بعضی رکوردهای جدول حقیقت سطح پایه را ارائه می دهد.

 

 

پس از ساخت چهارچوب اصلی پایگاه داده تحلیلی، فعالیتهای زیر به منظور پركردن اطلاعات آن باید صورت گیرد:

آماده سازی، یکپارچگی، تحلیل سطح بالا، خصوصی سازی

آماده سازی برای هر منبعی انجام می شود و شامل استخراج داده، پاکسازی آن و احتمالا بایگانی آن قبل یا بعد از پاکسازی می باشد. قدم دوم شامل تطبیق داده و یکپارچگی آن می باشد که پاکسازی چند منبعه می باشد. قدم سوم محاسبه دیدهای تحلیلی از دیدهای پایه و در واقع ایجاد پارامترهای تحلیلی می باشد. قدم چهارم شامل استخراج و خصوصی سازی اطلاعات، در واقع ایجاد پایگاه پردازش تحلیلی خاص  می باشد.

 

در این گزارش ابتدا انواع پرس و جو دسته بندی شده و ساختار داده ای هر یك ارائه می شود. هدف از این دسته بندی، تشخیص لزوم ایجاد پایگاه داده تحلیلی با توجه به انواع پرس و جو كه به آن اعمال می شود می باشد. بنابراین، پس از آن، نحوه پاسخگویی هر یك از این انواع بر روی پایگاه داده و پایگاه داده تحلیلی متناظر با آن در سایزهای مختلف ارزیابی می شود. به این منظور مقاله ارائه شده دارای هفت بخش دیگر است. در بخش یك، انواع پرس و جو دسته بندی می شود و ساختار داده ای هر دسته ارائه می شود. در بخش دوم، پارامترهای ارزیابی سیستم در رابطه با پرس و جو ارائه می شود. در بخش سوم، یك پایگاه داده و پایگاه داده تحلیلی متناظر با آن به منظور انجام آزمایشات معرفی می شوند. بخش چهارم شامل بررسی نحوه پاسخگویی پایگاه داده و پایگاه داده تحلیلی به انواع پرس و جوهای دسته بندی شده بوده و در بخش پنجم، نتایج آزمایشات بررسی می شود. خلاصه مقاله در بخش ششم ارائه شده و در نهایت، بخش هفتم دربرگیرنده فهرست منابع می باشد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

1- چكیده 2

2- کلید واژه 2

3- مقدمه 2

4- دسته بندی انواع پرس و جو 3

 

5-2- پرس و جوی ساده 3

5-3- پرس و جوی مجتمع 4

5-4- پرس و جوی تودرتو 4

5-5- پرس و جوی پیچیده 4

5-6- پرس و جوی محاسباتی 5

2-6- پرس و جوی پیوندی 5

2-7- پرس و جوی بزرگ 5

2-8- پرس و جوی چندبعدی 6

5- پارامترهای ارزیابی سیستم در رابطه با پرس و جو 6

 

6- معرفی پایگاه داده نمونه و پایگاه داده تحلیلی متناظر با آن به منظور انجام آزمایشات 6

 

6-1- جدول1: جدول شخص (Person_Table) 7

6-2- جدول3: جدول شماره تلفن اشخاص (Tel_Table) 8

جدول4: جدول قرارداد (Contract_Table) 8

6-3- جدول5: جدول تعهدات (Commitment_Table) 8

6-4- جدول6: جدول خسارت (Damage_Table) 8

6-5- شکل1: دیاگرام ارتباطی پایگاه داده 9

6-6- جدول 7 : جدول حقیقت (Insurance_Fact) 9

6-7- جدول 8 :بعد زمان (Time_Dimension) 9

6-8- جدول9: بعد شخص (Person_Dimension) 9

جدول10 : بعد تعهد (Commitment_Dimension) 9

7- نحوه پاسخگویی پایگاه داده و پایگاه داده تحلیلی به انواع پرس و جو 11

 

5-1- نتایج اجرای پرس و جوی ساده 11

5-2- نتایج اجرای پرس و جوی مجتمع 11

5-3- نتایج اجرای پرس و جوی تودرتو 12

5-4- نتایج اجرای پرس و جوی پیوندی 12

5-5- نتایج اجرای پرس و جوی بزرگ (پرس و جوی دو بعدی) 13

5-6- نتایج اجرای پرس و جوی بزرگ (پرس و جوی سه بعدی) 14

8- بررسی نتایج 15

9- خلاصه و نتیجه 16

10- فهرست منابع 16

 

 

  • مقاله تشریفات بین المللی

    مقاله تشریفات بین المللی تشریفات تشریفات بین المللی مشخصه های تشریفات مراودات بین المللی تجاری دانلود مقاله تشریفات بین المللی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه fileina…

  • حل و فصل دعاوی سرمایه گذاری از طریق داوری ایکسید و ضرورت الحاق ایران

    حل و فصل دعاوی سرمایه گذاری از طریق داوری ایکسید و ضرورت الحاق ایران مرکز داوری ایکسید نظام داوری ایکسید مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری حل و فصل دعاوی سرمایه گذاری حل و فصل اختلافات بین…

  • مقاله ترجمه شده تصمیم گیری قیمت گذاری زنجیره تأمین دو سطحی با یک تأمین کننده و دو خرده فروش تحت تنظیم مقررات کربن

    مقاله ترجمه شده تصمیم گیری قیمت گذاری زنجیره تأمین دو سطحی با یک تأمین کننده و دو خرده فروش تحت تنظیم مقررات کربن کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله…

  • بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن

    بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن کلمات کلیدی : مداخله در CBPT مروری بر شکل گیری CBPT بازی درمانی شناختی رفتاری پیشینه های نظری برای CBPT تعریف بازی درمانی شناختی-رفتاری اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بازی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای مبانی نظری اخلاق حرفه ای ادبیات نظری اخلاق حرفه ای چارچوب نظری اخلاق حرفه ای فصل دوم پایان نامه اخلاق حرفه ای دانلود مبانی نظری اخلاق حرفه ای پیشینه اخلاق حرفه ای…

  • بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

    بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده کاوی پایان نامه…

  • رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند

    رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند سنجش ارزش ویژه برند رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مدلهای سنجش ارزش ویژه برند پایان نامه ارزش ویژه برند دانلود پایان نامه ارزش ویژه برند پایان نامه سنجش ارزش ویژه…

  • پرسشنامه استاندارد محقق ساخته ارزیابی عملکرد شهرداری ها

    پرسشنامه استاندارد محقق ساخته ارزیابی عملکرد شهرداری ها پرسشنامه ارزیابی عملکرد شهرداری پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها پرسشنامه ارزیابی عملکرد شهرداری ها پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی عملکرد شهرداری دانلود پرسشنامه استاندارد ارزیابی عملکرد شهرداری ها رفتن به سایت اصلی مقدمه…

  • بازیافت حرارتی از دیگ های روغن داغ

    بازیافت حرارتی از دیگ های روغن داغ بازیافت حرارتی دیگ های روغن داغ ساخت مبدل های حرارتی بویلرهای بازیافت حرارتی افزایش راندمان دیگ روغن داغ انرژی گرمایی گازهای داغ بازیافت حرارتی از دیگ های روغن داغ دانلود پایان نامه مهندسی…

  • مبانی نظری بررسی عملکرد صندوق های سرمایه در بورس بر مبنا مولفه های متفاوت

    مبانی نظری بررسی عملکرد صندوق های سرمایه در بورس بر مبنا مولفه های متفاوت رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مبانی نظری رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران مبانی نظری عملکرد صندوق…

  • بررسی وضعیت صنعت داروسازی ایران

    بررسی وضعیت صنعت داروسازی ایران چگونگی شکل گیری تولیدات داروئی کشور وضعیت صنعت داروسازی ایران دانلود مقاله بررسی وضعیت صنعت داروسازی ایران ضعف های درون سازمانی موجود در صنعت داروسازی ایران همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • ادبیات نظری و پیشینه خودپنداره تحصیلی

    ادبیات نظری و پیشینه خودپنداره تحصیلی کلمات کلیدی : مبانی نظری خودپنداره پیشینه تحقیق خودپنداره مبانی نظری خودپنداره تحصیلی پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی پیشینه داخلی خودپنداره تحصیلی پیشینه خارجی خودپنداره تحصیلی پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی چارچوب نظری خودپنداره تحصیلی فصل…

  • مقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

    مقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور…

  • تشریح ماهیت عزت نفس و بررسی سطوح و ابعاد عزت نفس

    تشریح ماهیت عزت نفس و بررسی سطوح و ابعاد عزت نفس کلمات کلیدی : ابعاد عزت نفس کوپر اسمیت ابعاد عزت نفس سازمانی بررسی ابعاد عزت نفس سطوح و ابعاد عزت نفس شكل گيري و رشد عزت نفس دیدگاه های…

  • آنالیز درایوهای کششی الکتریکی

    آنالیز درایوهای کششی الکتریکی آنالیز درایوهای کششی الکتریکی درایوهای تراكشن جریان القایی سیستم های تراكشن الكتریكی درایوهای تراكشن جریان مستقیم دانلود پایان نامه رشته الكترونیک دانلود پایان نامه الكترونیک درایوهای کششی درایوهای تراکشن رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه مهندسی…

  • بررسی مصرف مواد در ایران و عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد

    بررسی مصرف مواد در ایران و عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد کلمات کلیدی : مصرف مواد در ایران  مبنای نظری وابستگی به مواد نظریه های وابستگی به مواد عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد رویکردها ی درمانی وابستگی به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نظریه های آن 80 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نظریه های آن 80 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی فصل دوم پایان نامه…

  • تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی

    تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی كار كارفرما كارگری كارگر دانلود مقاله حقوق با عنوان تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی سیستم همکاری در…

  • پرسشنامه ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

    پرسشنامه ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران پرسشنامه مدیریت دانش دانلود پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانشpdf پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش دانلود پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش پرسشنامه نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران پرسشنامه مدیریت دانش…

  • شرط ضمان در عقود اذنی

    شرط ضمان در عقود اذنی ماهیت عقود اذنی شرط ضمان در عقود اذنی انعقاد شرط ضمان در عقود اذنی حكم شرط ضمان در عقود اذنی دانلود پایان نامه شرط ضمان دانلود پایان نامه عقود اذنی شرط ضمان مضارب از نگاه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روشهای اندازه گیری پایداری 44 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق روشهای اندازه گیری پایداری 44 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه روشهای اندازه گیری پایداری مبانی نظری روشهای اندازه گیری پایداری پیشینه تحقیق روشهای اندازه گیری پایداری پیشینه پژوهش روشهای اندازه گیری پایداری…

  • تاثیر اضطرار بر اراده با تشریح مفهومی آنها

    تاثیر اضطرار بر اراده با تشریح مفهومی آنها مفهوم اضطرار مصادیق اضطرار تاثیر اضطرار بر اراده اضطرار در اعمال حقوقى دانلود پایان نامه اضطرار در حقوق تاثیر اضطرار بر اراده با تشریح مفهومی آنها دانلود پایان نامه رشته حقوق رفتن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت اداری 40 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت اداری 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سلامت اداری مبانی نظری سلامت اداری پیشینه تحقیق سلامت اداری پیشینه داخلی سلامت اداری پیشینه خارجی سلامت اداری پیشینه پژوهش سلامت اداری پیشینه نظری…

  • رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش

    رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش برنامه درسی تلفیقی الگوی برنامه درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی رویکردهای تلفیقی ماهیت رویکردهای تلفیقی انواع رویکردهای تلفیقی رویکرد تلفیقی میان رشته ای مزایا رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش معایب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصاد

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصاد مبانی نظری متغیرهای کلان اقتصادی ادبیات و مبانی نظری متغیرهای کلان اقتصادی پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصادی دانلود پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصادی دانلود مبانی نظری متغیرهای کلان اقتصادی فصل دوم پایان…