پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM

پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM

پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه
پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد بیمه
پرسشنامه ارزیابی عملکرد بیمه ایران و پاسارگاد
پرسشنامه معیارهای ارزیابی عملکرد شرکت بیمه
پرسشنامه ارزیابی عملکرد نمایندگان بیمه با الگوی تعالی EFQM
پرسشنامه ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تعالی EFQM
پرسشنامه ارزیابی عملکرد صنعت بیمه الگوی تعالی EFQM

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM

 

 

 

 

 

مقیاس پرسش نامه:

این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت ( خیلی کم،1؛ کم،2؛ ؛متوسط،3؛ زیاد4،،خیلی زیاد5)  و دارای 38 سوال می­باشد.

 

 

خیلی زیاد

زیاد

متوسط

کم

خیلی کم

گزينه

5

4

3

2

1

امتياز

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

 

چکیده
در پیشروی به سمت تعالی مشکلات و موانع زیادی آشکار می شوند که این مساله ،اهمیت توجه به ارزیابی را نشان می دهد، ارزیابی عملکرد سازمان به طور جامع در خور اعتماد همواره یکی از دغدغه های اصلی ذینفعان و مدیران سازمان می باشد زیرا ارزیابی عملکرد می تواند باعث آگاهی از میزان پیشرفت در بهبود عملکرد هر سازمان ویژه واحد های خدماتی می گردد.و در نتیجه فرصت لازم برای ارتقا کیفیت عملکردساختارهای خدماتی ویاتولیدی راایجاد نماید.از الگو های مشهور در ارتقای ارزیابی ،الگوی تعالی EFQM است.رویکرد اعطا جایزه کیفیت ملی و سرآمدی سازمان بر این واقعیت تاکید دارد که بقا در رقابت جهانی مستلزم بهبود عملکرد در مقیاس جهانی است.

 

 

مدل تعالی سازمانی به عنوان یک ابزار فراگیر و نگرش جامع به تمامی زوایای سازمان ها به کمک مدیران می آید تا آن ها را در شناخت دقیق تر سازمان تحت امر خود یاری نماید.هدف پژوهش حاضر این است که صنعت بیمه را با استفاده از مدل  EFQM مورد ارزیابی قرار دهدو همچنین از موفقیت این سازمان در اجرای برنامه ها و رسیدن به اهداف خود در معیار های مختلف مدل آگاهی یابد.روش تحقیق از نظر نوع هدف کاربردی  واز نظر روش تحقیق توصیفی پیمایشی است.جامعه آماری   شامل کلیه مدیران  شرکتها ونمایندگی های بیمه ایران و پاسارگاد است .ابزار سنجش و اندازه گیری در تحقیق حاضر پرسش نامه بوده،و روش گردآوری اطلاعات و داده ها میدانی و ازروش تجزیه و تحلیل اطلاعات من ویتنی استفاده شد. 

نتایج تحقیق عبارت است از:عملکرد شرکت های بیمه های مختلف بر مبنای نتایج مدل EFQM با یکدیگر متفاوت است.

 

 

 

کلید واژه:
مدل تعای سازمانیEFQM،ارزیابی عملکرد،حوزه توانمند سازها،حوزه نتایج.

 

 

 

روش ها و ابزارجمع آوری داده ها واطلاعات
روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق روش میدانی است .روش میدانی به روش هایی اطلاق می شود  که محقق برای گردآوری اطلاعات ناگزیر به محیط بیرون برود و با مراجعه به افراد یا محیط و نیز برقراری ارتباط مستقیم با واحد تحلیل،اطلاعات مورد نیاز خود را گردآوری کنددر این تحقیق ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه  می باشد که یکی از روش های متداول در گردآوری اطلاعات میدانی  می باشد. (سکاران ،260،1386 ) 

 

 

ابزار سنجش و اندازه گیری وسایلی هستند که محقق به کمک آنها می تواند اطلاعات مورد نیاز را برای تجزیه و تحلیل و بررسی پدیده مورد مطالعه و نهایتا کشف حقیقت گردآوری نماید . این ابزارها نقش ظرف هایی را بازی میکنند که مظروف متناسب با خود را می توانند جای دهند. بنابراین باید به گونه ای طراحی و سازمان داده شوند که بتوانند مظروف مورد نظر را که همان اطلاعات مربوط به اندازه گیری و سنجش متمورد نظر را که همان اطلاعات مربوط به اندازه گیری و سنجش متغیر های  مورد مطالعه است به نحوه مطلوب جمع آوری نمایند.در تعریف ابزار اندازه گیری  میتوان گفت:”ابزار اندازه گیری و مقیاسها وسایلی هستندکه محقق به کمک آنها قادر است اطلاعات مورد نیاز تحقیق  خود را گردآوری ثبت نماید” (حافظ نیا،1381)

 

ابزارها و روش های جمع آوری اطلاعات در این پژوهش به طریق زیر صورت گرفته است:

1- برای تدوین ادبیات موضوع و مباحث نظری تحقیق ،جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و بررسی اسنادی اقدام گردید.بدین صورت  که با مطالعه متون ،مقالات،کتب و منابع مربوط به عنوان تحقیق ،اطلاعات مورد نیاز با استفاده از روش فیش برداری  جمع آوری گردید

2- برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت آزمون فرضیات از تکنیک پرسش نامه به منظور سنجش اظهارات پاسخگویان استفاده گردید.همانگونه که در تعریف پرسش نامه آمده است”پرسش نامه ابزاری است که به صورت مجموعه سوالات مکتوب که حول متغیر های یک مسئله تحقیق تنظیم  شده و پاسخگو به شکل حضوری یا غیر حضوری ،مستقیم یا غیر مستقیم ان را تکمیل می نماید”(حافظ نیا ،147:1381 )

 

برای اجرای هر نوع مطالعه تحقیق، داده هایی جمع آوری می شود و با استفاده از آن متغیرهای تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.برای جمع آوری داده ها، ابزارها و روش های متعددی وجود  دارد که هر یک از این ابزارها برای جمع آوری نوع معینی از داده ها مناسب است. می باید با ابزارهایی، داده های لازم را از جامعه(نمونه) آماری جمع آوری نمود و با تحلیل و تبدیل آنها به اطلاعات، به بررسی متغیرهای مورد نظر پرداخت.انتخاب ابزارها باید بگونه ای باشد که پژوهشگر بتواند از نحوۀ انتخاب ابزار خود دفاع کند و از این دستاورد ها پژوهش خود را معتبر سازد. (خاکی،1387، 159)
در این تحقیق برای گردآوری داده ها از مطالعه کتابخانه ای و میدانی (از طریق پرسشنامه) استفاده شده است.

 

 

یعنی ابتدا با مراجعه به منابع کتابخانه ای شامل: کتب مجّلات هفتگی و ماهنامه ها، انتشارات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پایان نامه های تحصیلی و رساله های تحقیقی مرتبط و مقالات لاتین، بخش تئوریک و ادبیات تحقیق، جمع آوری، بررسی و تدوین گردید و سپس برای جمع آوری اطلاعات جهت آزمون فرضیات تحقیق، از پرسشنامه استفاده می شود. 

 

 

 

3-6- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری
پیش از اطمینان نهایی به ابزار های اندازه گیری و به کارگیری آنها در مرحله اصلی جمع آوری داده ها ،ضرورت دارد که پژوهشگر از طریق علمی، نسبت به روا بودن به کارگیری ابزار مورد نظر و پایا بودن آن اطمینان لازم را پیدا کنددر واقع روایی و پایایی ویژگی هایی هستند که هر ابزار سنجشی از جمله پرسش نامه باید دارا باشد

 

 

 

3-6-1-روایی
روایی تعیین می کند ابزار تهییه شده تا چه حد مفهوم خاص مورد نظر را اندازه گیری می گیرد . به بیان دیگر روایی به ما میگوید آیا مفهوم واقعی را اندازه می گیریم . مفهوم روایی به این سوال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیربی تا چه حد خصیصه مورد نیاز را می سنجدبدون آگاهی از روایی (اعتبار) ابزار اندازه گیری نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت (سرمد و دیگران،170:1387)
در این تحقیق سوالات پرسش نامه متناسب با مبانی نظری و بر مبنای تحقیقات مشابه دیگر تعریف شده است و با متخصصان امر،کارشناسان و متخصصان سازمانی و همچنین دستورالعمل امتیاز دهی شاخص ها ی عمومی ارزیابی عملکرد بیمه ها تدوین شده است که در نهایت به تائید استاد راهنما و مشاور رسیده است . لذا روایی سوالات از نظر محتوای آنها تایید شده است.

 

روش های مختلف برای تعیین روایی عبارتند از:

1-اظهار نظر گروهی (کارشناسان و متخصصان)
2-تکرار آزمایش
3-استدلال منطقی
4-استفاده از روش های آماری (تحلیل آماری)

 

 

 

3-6-2- پایایی(اعتبار)
سنجش پایایی پرسش نامه نیز حائز اهمیت می باشد ،منظور از پایایی این است که ببینیم آیا ابزار اندازه گیری و مقیاس سنجش دارای ویژگی تکرار پذیری می باشد یا خیر؟ مقصود این است که اگر ابزاراندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه ،چندین بار و گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل نزدیک به هم باشد .ضریب پایایی صفر ،معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک ،معرف پایایی کامل است(خاکی،245،1383ص)
برای آزمون پایایی پرسشنامه ها در این تحقیق، از روش آلفای کرونباخ استفاده می شود.

 

 

روش آلفای کرونباخ
این روش برای محاسبه پایایی درونی ابزار اندازه گیری از جمله پرسشنامه یا آزمون هایی که خصیصه های مختلف را اندازه گیری می کنند بکار می رود. در این گونه ابزار، پاسخ هر سوال می تواند مقادیر عددی مختلفی را اختیار کند. برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره های هر زیر مجموعه از پرسش نامه و واریانس کل را محاسبه نمود و سپس با استفاده از فرمول زیر، مقدار ضریب آلفا را محاسبه کرد.  که در آن:
                                              

  = ضریب پایایی کل آزمون 
k  = تعداد سولات
 = واریانس سوال j ام
 = واریانس کل آزمون

 

اگر ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه بالاتر از 70/ . به دست آید، می توان عنوان کرد که پرسشنامه از پایایی قابل قبولی برخوردار است. اما در صورتی که این ضریب زیر 70/ . به دست آید، باید برای تمامی ابعاد متغیرهای تحقیق، ضریب آلفای کرونباخ را محاسبه نمود و ابعادی را که ضریب آنها زیر 70/ . به دست آمده است را حذف کرد یا مورد اصلاح قرار داد. (سرمد و همکاران، 1385)
در این تحقیق ضریب آلفای کرونباخ بالای70/0 می باشد بنابراین پرسش نامه از پایایی قابل قبولی برخوردار است. 

 

آلفای کرونباخ:
متغیر    ضریب آلفای کرونباخ
EFQM    939/0

Reliability
  

3-7- روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها

به طور کلی، روش های آماری دو دسته هستند:
1. آمار توصیفی: در این روش، پژوهشگر، داده های جمع آوری شده را با استفاده از شاخص های آمار توصیفی، خلاصه و طبقه بندی می کند. به عبارت دیگر، در تجزیه و تحلیل توصیفی، پژوهشگر ابتدا             داده های جمع آوری شده را با تهیه و تنظیم جدول توزیع فراوانی خلاصه می کند و سپس به کمک نمودار، آنها را نمایش می دهد و سرانجام، با استفاده از سایر شاخص های آمار توصیفی آنها را خلاصه می کند. (دلاور، 1380،ص 219) مهمترین فاکتورهای آمار توصیفی عبارتند از: فراوانی، درصد فراوانی، میانگین .

 

 

2. آمار استنباطی: آن دسته از روش های آماری است که پژوهشگر را قادر می سازد تا با استفاده از داده های دانسته شده، به اطلاعات ناشناخته برسد. یعنی، جامعه های وسیع تر را که را که داده های  دانسته شده از آن گرفته شده است، استنباط می کند (استنباط پارامترهای جامعه). آمار استنباطی با دو دسته از مسائل سروکار دارد. ابتدا به برآورد می پردازد و سپس به آزمون فرضیه. (همان منبع،صص 238-237)
 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد 182 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد 182 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد ادبیات نظری الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد…

  • كاربرد سیستم های استدلال عصبی - فازی در رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانك ها

    كاربرد سیستم های استدلال عصبی - فازی در رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانك ها ریسک اعتباری رتبه بندی اعتباری مشتریان رتبه بندی مشتریان حقوقی بانک ها سیستم های استدلال عصبی فازی كاربرد سیستم های استدلال عصبی فازی در رتبه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام مدیریت دانش 88 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام مدیریت دانش 88 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم…

  • سبب شناسی ناتوانی هیجانی و تفاوتهای جنسیتی و آلکسی تایمیا

    سبب شناسی ناتوانی هیجانی و تفاوتهای جنسیتی و آلکسی تایمیا کلمات کلیدی : سبب شناسی ناتوانی هیجانی تفاوتهای جنسیتی و آلکسی تایمیا سبب شناسی ناتوانی هیجانی از دیدگاه روان کاوی سبب شناسی ناتوانی هیجانی از دیدگاه فیزیولوژیک فرهنگی سبب شناسی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش در سازمانهای دولتی 103 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش در سازمانهای دولتی 103 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه خارجی مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش پیشینه تحقیق در…

  • صورخیال در ادبیات فارسی با تاکید بر شاهنامه‌ فردوسی

    صورخیال در ادبیات فارسی با تاکید بر شاهنامه‌ فردوسی شاهنامه‌ فردوسی صورخیال در شاهنامه‌ فردوسی جلوه رنگها در شاهنامه مجاز در شاهنامه تشبیه در شاهنامه استعاره در شاهنامه صورخیال در ادبیات فارسی با تاکید بر شاهنامه‌ فردوسی دانلود پایان نامه…

  • بررسی تاثیر استفاده از اتصالات فسفاتی در جرم های کم سیمان

    بررسی تاثیر استفاده از اتصالات فسفاتی در جرم های کم سیمان فسفات کم سیمان آلومینامنیزیا جرم دیرگداز استفاده از اتصالات فسفاتی در جرم های کم سیمان دانلود مقاله مهندسی مواد دانلود مقاله مواد دانلود مقاله رشته مواد خرید تحقیق مهندسی…

  • دیدگاه‌ اسلامی-اقتصادی به جایگاه دولت

    دیدگاه‌ اسلامی-اقتصادی به جایگاه دولت دخالت‌ دولت وظایف‌ اقتصادی‌ دولت دانلود مقاله جایگاه‌ دولت‌ در اقتصاد دانلود مقاله جایگاه‌ دولت‌ در اقتصاد از دیدگاه‌ اسلام‌ دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقاله دیدگاه‌ اسلامیاقتصادی به جایگاه دولت رفتن به سایت اصلی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی افسردگی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی افسردگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه افسردگی مبانی نظری افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی پیشینه داخلی افسردگی پیشینه خارجی افسردگی پیشینه پژوهش افسردگی پیشینه نظری افسردگی ادبیات نظری افسردگی چارچوب نظری افسردگی ​​​​​​​پیشینه تحقیق…

  • پروپوزال رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

    پروپوزال رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج ابعاد هوش اخلاقی مهارت های اجتماعی اصول ضروری هوش اخلاقی عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی نظریه های پیشرفت تحصیلی مراحل آماده سازي مهارت هاي…

  • بررسی تحلیلی دینامیکی سازه های فضاکار گنبدی در اثر حرکتهای ناهمگون تکیه گاهها

    بررسی تحلیلی دینامیکی سازه های فضاکار گنبدی در اثر حرکتهای ناهمگون تکیه گاهها سازه های فضاکار دانلود پایان نامه تاثیر مولفه قائم زلزله دانلود پایان نامه سازه های فضاکار گنبدی شکل دانلود پایان نامه اثرات تحریک نامتجانس تکیه گاهها دانلود…

  • بررسی مدل ها و رویکردهای ارزش درک شده

    بررسی مدل ها و رویکردهای ارزش درک شده کلمات کلیدی : ارزش درک شده برند تعریف ارزش درک شده مدل های ارزش درک شده رویکردهای ارزش درک شده ارزش درک شده توسط مشتری ارزش درک شده مشتری چیست تحقیق در…

  • پاورپوینت سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS)

    پاورپوینت سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS) پاورپوینت پاورپوینت سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS) ISMS چيست ؟ استانداردهاي ISMS مهندسي امنيت تعريف مهندسي امنيت اصول مهندسي امنيت چرخه ی حیات مهندسی امنیت تهية خط مشي امنيت IT مديريت امنيت IT کنترل‏هاي…

  • برش مواد با اشعه لیزر

    برش مواد با اشعه لیزر دانلود مقاله پرتو لیزری دانلود مقاله اشعه لیزر دانلود مقاله برش لیزری اجسام دانلود مقالات رشته برق برش مواد با اشعه لیزر رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برق برش مواد با اشعه لیزر…

  • پاورپوینت انواع درب در 35 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر به طور کامل و جامع ‬‎

    پاورپوینت انواع درب در 35 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر به طور کامل و جامع ‬‎ کلمات کلیدی : پاورپوینت انواع درب رفتن به سایت اصلی در این پروژه پاورپوینت انواع درب در 35 اسلاید کاملا قابل…

  • پاورپوینت کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم نیکو مرام

    پاورپوینت کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم نیکو مرام کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند دکتر هاشم نیکو مرام رفتن به سایت اصلی پاورپوینت خلاصه کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم…

  • مبانی نظری بررسی استقرار برنامه ریزی منابع سازمانی در برق منطقه ای آذربایجان

    مبانی نظری بررسی استقرار برنامه ریزی منابع سازمانی در برق منطقه ای آذربایجان مبانی نظری erp مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی مبانی نظری پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق…

  • انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه

    انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پایان…

  • بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران

    بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران پس انداز بیمه عمر اقتصاد خانواده اقتصاد اجتماع در ایران بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی دانلود پایان نامه رشته بیمه بررسی…

  • پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف

    پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف مدیریت استراتژیك منابع انسانی كارایی و تاثیر گذاری مدیریت استراتژیك منابع انسانی مدیریت جهانی دانش رشد و توسعه سازمانها مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف رفتن به سایت اصلی پروژه…

  • پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین

    پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین تحقیق اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین مبانی مدیریت زنجیره تأمین مدیریت زنجیره تأمین زنجيره تامين مديريت زنجيره تامين هدف…

  • پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع کاربرد رهبری

    پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع کاربرد رهبری کلمات کلیدی : پاورپوینت پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع کاربرد رهبری پاورپوینت کاربرد رهبری فصل سوم کتاب…

  • بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر اقتصاد ملی

    بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر اقتصاد ملی قاچاق قاچاق کالا و ارز تاثیر قاچاق بر اقتصاد ملی دانلود مقالات رشته اقتصاد بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر…

  • پاورپوینت گزارشگری آثار ناشی از تغییر در قیمت

    پاورپوینت گزارشگری آثار ناشی از تغییر در قیمت دانلود رایگان پاورپوینت گزارشگری آثار ناشی از تغییر در قیمت پاورپوینت گزارشگری آثار ناشی از تغییر در قیمت الگوی چامبرز حسابداري تورمي شاخص قیمت موانع حسابداری تورمی در ایران معایب استفاده از…

  • چارچوب نظری رضایت شغلی کارکنان

    چارچوب نظری رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان پیشینه رضایت شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان ادبیات نظری رضایت شغلی کارکنان فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری و…